teach point logo
0
0,00  0 položiek

Žiadne produkty v košíku.

Prihláška na Inovačné vzdelávanie / Žiadosť o priznanie príplatku za profesijný rozvoj
STIAHNÚŤ
Teach Point Dagmar Zaludkova lektorka pre programy aktualizacne vzdelavanie
Dagmar Žaludková
15.7. - 18.7.25

Krízové riešenia konfliktov a právne povedomie pedagóga (Júl)

(1 recenzia zákazníka)
Cena dohodou

74,00 

Tematické celky obsahu vzdelávania:

  1. Emocionálne motivované podnety v školskom prostredí a ich dopady
  2. Konflikt ako krízový moment
  3. Práva a povinnosti žiaka/pedagóga
  4. Odolnosť pedagóga v krízových situáciách
  5. Prevencia krízových situácií
  6. Základné techniky riešenia krízových situácií a rozbor modelových situácií
zoom app logo

Termín:

  1. Modul: 15.7.2025 8:00 - 15:00
  2. Modul: 16.7.2025 8:00 - 15:00
  3. Modul : 18.7.2025 8:00 - 14:00 (spolu 20 hodín online)

Lektorka: Mgr. Dagmar Žaludková

Forma vzdelávania: online / v prípade kolektívu možné aj prezenčne v školskom zariadení

Cieľová skupina:učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg

Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia

Tematické celky obsahu vzdelávania:

  1. Konflikt – konflikt ako výzva. Schopnosť zvládať konflikty ako základ pre kvalitnú sebarealizáciu, zlepšené vzťahy s kolegami a žiakmi. Typy konfliktov, vznik, priebeh a stratégie riešenia, modelové situácie .
  2. Prirodzené ľudské pocity a emócie- techniky na zvládanie vlastných emócií, pochopenie, prijatie a spracovanie.
  3. Tréning emočnej odolnosti, emočné inteligencia a jej rozvoj, technika, modelové situácie. Prevencia pred syndrómom vyhorenia.
  4. Právne povedomie pedagóga, potrebná výbava, zákony a príslušná legislatíva. Schopnosť orientovať sa v zákonoch, spôsob akým hľadať oporu v zákone a kombinovanie zákonov a legislatívy pre primerane fundovaný výstup.
  5. Prezentácia ,,právne vyzbrojeného“ pedagóga. Problém, jeho rozbor návrhy riešenia.
  6. Inovatívny prístup k riešeniu problému. Krízové riešenia problémov. Realizácia nového prístupu s oporou v sebapoznaní a využití legislatívy.

Hlavný cieľ:
V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 sa zameriavame na prehlbovanie, rozširovanie a inovovanie kompetencií v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov. Cieľom je prispôsobiť vzdelávanie aktuálnym vedeckým poznatkom a spoločenským požiadavkám.

Čiastkové ciele:  Rozvíjať osobnosť pedagóga prostredníctvom procesu sebakontroly; Inovovať prístup k duševnému zdraviu v školskom prostredí; Podporiť stabilitu duševného zdravia pedagóga prostredníctvom zdravého riešenia konfliktov; Prehlbovať právne povedomie pedagóga so zameraním na správne pochopenie a využitie jeho práv a povinností; Rozvíjať schopnosť pružne reagovať na konfliktné situácie s využitím právnych základov ako prostriedkov na fundovanú komunikáciu; Prehlbovať schopnosť pedagóga pružne sa orientovať nie len v školských zákonoch a príslušnej legislatíve; Prehlbovať schopnosť pedagóga prezentovať svoju uvedomelú a právne zdatnú osobnosť na verejnosti

 

Získané profesijné kompetencie:
Absolvent programu nadobudne vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového rozvoja psychickej odolnosti tak, že bude vedieť:   Identifikovať a riešiť konflikt pomocou stratégií, bez emocionálnej angažovanosti a zaťaženia; Odstrániť strachy a stresové faktory na základe orientácie sa v zákonoch a platnej legislatíve; Vyhľadávať potrebné zákony, orientovať sa v problematike a aplikovať zákony a legislatívu pri riešení problémov; Inovovať prístup k riešeniam konfliktov na základe sebapoznania; Skvalitniť sebarealizáciu ako pedagóga na základe bezemočného zvládania krízových situácií; Poznať a využívať svoje práva na svoju ochranu pred nežiadúcimi vplyvmi; Aplikovať individuálny prístup k riešeniu konfliktov ako východisko a prevenciu pred vyhorením; Predchádzať konfliktom, udržiavať primeraný emocionálny dištanc; Vnímať konflikt ako súčasť života a práce, aj ako výzvu na sebazdokonaľovanie; Inovovať postoj k náročným každodenným výzvam pomocou kvalitnej práce s emocionálnou stabilitou; Schopnosť naplno rozvinúť sebarealizáciu pri práci v školskom prostredí s kolegami aj žiakmi.

Podmienky pre zaradenie:
Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a platbou najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Prihlášku je potrebné poslať elektronicky a odporúča sa priložiť podpísanú verziu k získanému osvedčeniu.

Spôsob ukončenia:
Inovačné vzdelávanie sa ukončuje záverečnou online prezentáciou pred trojčlennou komisiou. Po úspešnej prezentácii záverečného výstupu poskytovateľ vydá osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.

ANOTÁCIA : Byť ucelenou, emocionálne vyrovnanou osobnosťou je jednou zo základných úloh každého človeka, obzvlášť však pedagóga v súčasnom školskom prostredí. Každodenné výzvy, neprimerane vysoké pracovné tempo a nasadenie pedagógov nesie so sebou záťaž, ktorá prináša množstvo krízových situácií a konfliktov, ktoré musí súčasný moderný pedagóg zvládnuť. Nie je možné ich zo života vylúčiť, je však možné a potrebné sa ich naučiť zvládať, predchádzať im a spracovávať ich tak, aby zanechávali čo najmenšiu emocionálnu stopu. Toto inovačné vzdelávanie pracuje s uvedomelou osobnosťou pedagóga, ktorý zvláda a ovláda svoje emócie, rieši krízové situácie a konflikty s oporou v zákonoch a príslušnej legislatíve. Pedagóg ovláda a zvláda nie iba svoje povinnosti, ale je si plne vedomý aj svojich práv podložených zákonmi. Pristupuje teda k riešeniam s plným vedomím pragmatického videnia problému po dôkladnom prehodnotení možností. Volí najrelevantnejší spôsob na tlmenie emocionálne vyhrotených situácií a tým prispieva k rýchlemu a úspešnému riešeniu. Svojim prístupom tak vytvára vedomú prevenciu proti syndrómu vyhorenia a emocionálne kvalitnejšie pracovné prostredie.

  1. krok - Vyberte si z ponúkaných vzdelávaní to, ktoré zodpovedá vašim požiadavkám
  2. krok - Pridajte program do košíka
  3. krok - Vyplňte a odošlite online formulár – daný formulár slúži zároveň ako online prihláška na inovačné vzdelávanie. Tzn., že prihlášku už nie je potrebné fyzicky ani elektronicky zasielať. Je vytvorená z vašej objednávky uvedením vašich údajov. Svojím súhlasom s objednávkou a obchodnými podmienkami prihlášku – online podpíšete.
  4. krok - Obratom obdržíte na email údaje k uskutočneniu platby spolu s PRIHLÁŠKOU na Inovačné vzdelávanie (MS Word .doc). Táto prihláška je len pre vašu osobnú potrebu! Viete si ju stiahnuť, vytlačiť a v prípade potreby odovzdať vedeniu vášho školského zariadenia, kde pracujete a plánujete si uplatniť žiadosť o zvýšenie platu z dôvodu absolvovania inovačného vzdelávania.
  5. krok - Sumu treba uhradiť minimálne do 48 h pred začatím online programu
  6. krok - Po potvrdení platby obdržíte email s prihlasovacím linkom na ZOOM s online programom
  7. krok - V daný termín programu sa prihláste s prihlasovacím linkom na ZOOM kde absolvujete online vzdelávanie
  8. krok - Osvedčenie z Inovačného vzdelávania vám pošleme poštou na vami uvedenú adresu, a vy sa ním preukážete u svojho zamestnávateľa
  9. Spoločnosť Teach-point s.r.o. odporúča zaradiť inovačné aj aktualizačné vzdelávanie do Vášho Osobného plánu profesijného rozvoja. Ak ste si ho vybrali bez plánovania, konzultujte svoj zámer s vedením školy a dajte si RŠ podpísať PRIHLÁŠKU, aby ste predišli nedorozumeniam.
  10. Možnosť absolvovať inovačné vzdelávanie môže každý pedagogický (PZ) a odborný zamestnanec (OZ) individuálne. Nárok na príplatok za profesijný rozvoj nevzniká automaticky, ale schvaľuje ho riaditeľ s ohľadom na to, či je v súlade s plánom profesijného rozvoja PZ alebo OZ.
  11. Zamestnávateľ je zo zákona povinný po predložení OSVEDČENIA zo schváleného inovačného vzdelávania upraviť Vašu výšku hrubej mzdy na základe Vami absolvovaných vzdelávaní – v prípade inovačného vzdelávania o 3, 6, 9 alebo 12% z platovej tarify a pracovnej triedy, do ktorej je zamestnanec zaradený (na základe počtu absolvovaných vzdelávaní).
  12. Príplatok za profesijný rozvoj zamestnávateľ prizná od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec požiadal o priznanie príplatku za profesijný rozvoj. Príplatok za profesijný rozvoj sa určí pevnou sumou zaokrúhlenou na 50 eurocentov nahor.
  13. Výhody z profesijného rozvoja vo výške príplatku 3% - 12% majú sedemročnú platnosť a tá plynie od dátumu, kedy bol tento príplatok uplatnený. V praxi to znamená, že ak momentálne učiteľ čerpá napríklad 3% príplatok a absolvuje 4 programy inovačného vzdelávania získa tak nárok na ďalších 12% príplatku.
  14. Podľa platnej legislatívy je 3% príplatok za jeden program v trvaní minimálne 50 hodín. V prípade, že máte záujem o celých 12% je nevyhnutné absolvovať 4 programy. Všetky naše inovačné programy spĺňajú tieto podmienky.
  15. V praxi to funguje tak, že prihlášku na inovačné vzdelávanie potvrdí riaditeľ/ka školy a na základe toho zahrnie do rozpočtu tento plánovaný príplatok, pričom takýto rozpočet predloží zriaďovateľovi (obec, mesto alebo kraj).
  16. Platbu za inovačné vzdelávanie si hradí učiteľ sám. V prípade refundácie cez Plán obnovy si pozrite informácie v časti „Najčastejšie otázky a odpovede“, kde máte presne uvedený postup.
  17. Príplatok za profesijný rozvoj nie je viazaný na pracovnú pozíciu.

Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.

V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)

Hodnotenie programu

(1 recenzia zákazníka)

1 recenzia k Krízové riešenia konfliktov a právne povedomie pedagóga (Júl)

  1. Avatar photo

    Klára Líšková

    Pri tomto vzdelávaní som si uvedomila hlavne to, že my ućitelia zohrávame dôležitú úlohu v odhaľovaní psychickej nepohody žiakov, pretože sme v každodennom kontakte s deťmi a dokážeme si všimnúť zmeny v ich správaní častokrát ako prví.

Pridať recenziu

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

cartcrossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram