69,00 €
Termín:
Lektorka: Mgr. PhDr. Zuzana Belánová, MSc
Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)
Cieľová skupina: učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej
školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ
základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický
asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny
špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg
Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia
Tematické celky obsahu vzdelávania:
1. Legislatívne vymedzenie supervízie - definícia supervízie, čo je a čo nie je supervízia, rola a kompetencie supervízora, potreba a uplatnenie supervízie
2. Školská supervízia - definícia pojmu školská supervízia, legislatívne vymedzenie a kompetencie supervízora vo výchovno – vzdelávacom prostredí
3. Prínosy supervízie v školskom prostredí - získavanie nadhľadu a odstupu; znižovanie emočného napätia a prevencia vyhorenia; organizácia práce, stanovenie cieľov, priorít; korigovanie stereotypov v práci; podpora zo strany supervízora v náročnej situácii;
4. Výzvy supervízie a supervízora v školskom prostredí - učiteľ či vychovávateľ ako supervízor svojmu žiakovi; deeskalácia konfliktov a zlepšenie vzťahov; zvládanie strachov, neistôt a pochybností; riešenie konkrétnych prípadov
5. Metódy a techniky supervízie a školskej supervízie - praktické typy a modelové situácie
6. Budovanie osobných hraníc a reziliencie supervízora - osobnostný rozvoj, techniky a stratégie riešenia, modelové situácie
„Aby sme mohli robiť veci inak, musíme ich inak vidieť.“ Paul Allaire
Viac o tomto programe
Pojem supervízia môžeme preložiť ako „nadhľad“. Ide o jednu z najefektívnejších metód profesionálneho, odborného a osobného rastu. V školskom prostredí je nástrojom rozvoja pedagóga, ktorý dokáže vďaka získanému nadhľadu účinne pomáhať deťom či dospievajúcim a následne s ľahkosťou viesť ďalší edukačný proces. Naše inovačné vzdelávanie je určené Vám, ktorí ste sa ocitli v novej roli supervízora v škole a vediete individuálne a skupinové supervízie v prostredí školy; ale aj Vám, ktorí sa chcete ako pedagógovia profesne i ľudsky posúvať a rásť. Či už chcete byť sprievodca alebo sprevádzaný, naučíme sa spoločne vnímať a reflektovať vlastnú prácu a vzťahy, vytvárať bezpečné prostredie pre rozhovor, sebareflexiu a zamyslenie, vnímať výhody supervízie na rôznych úrovniach procesov v škole, slobodne konzultovať svoje pocity, strachy, omyly, neistoty, pochybnosti prameniace z vykonávania konkrétnej úlohy, nacvičiť si príklady pomoci s riešením konkrétneho pracovného problému alebo prekážky. Získame tak nadhľadu a odstup, ktoré nám pomôžu znižovať stres a emočné napätie v priestore školy, uľahčí nám komunikáciu a organizáciu práce, pomôže stanovovať spoločné hodnoty a ciele.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.
Čiastkové ciele: Spoznať legislatívne vymedzenie supervízie a zaradenie tejto pozície v podporných tímoch škôl; Vedieť, kto je supervízor a poznať kompetencie supervízora; Poznať prínosy supervízie v školskom prostredí; Rozvíjať svoje odborné kompetencie potrebné pre implementáciu prvkov supervízie v školskom prostredí; Poznať a aplikovať metódy a techniky supervízie a školskej supervízie; Zvládať konkrétne výzvy supervízie a supervízora v školskom prostredí; Vedieť implementovať supervízne postupy smerom k žiakovi, kolegovi, rodičovi, podriadenému; Vedieť deeskalovať napätie a konflikt pomocou metód nadhľadu a odstupu; Vedieť vytvárať bezpečné prostredie potrebné na individuálnu a skupinovú supervíziu; Poznať spôsoby zlepšovania pracovných vzťahov a podpory spolupráce v kolektíve; Tvoriť spoločné tímové riešenia konkrétnych situácií v školskom prostredí.
Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania:
Absolvent po skončení programu inovačného vzdelávania bude vedieť: aplikovať poznatky a vedomosti o profesii, roli a úlohách supervízora; orientovať sa v problematike supervízie; aplikovať poznatky, vedomosti, metódy a postupy školskej supervízie vo výchovno-vzdelávacom prostredí; poznať prínosy a obmedzenia supervízie; poznať a aplikovať medodológiu v supervíznom procese; orientovať sa v teoretických poznatkoch a vedieť aplikovať v praxi odborného a pedagogického zamestnanca praktické postupy supervízie;. poznať a aplikovať psychologické metódy a nástroje na posilnenie osobných hraníc a reziliencie potrebnej pri prípadnom výkone supervíznej praxe.
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania. Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.