teach point logo
0
0,00  0 položiek

Žiadne produkty v košíku.

Prihláška na Inovačné vzdelávanie / Žiadosť o priznanie príplatku za profesijný rozvoj
STIAHNÚŤ
author zuzana belanova lektorka teach point
Zuzana Belánová
15.3 - 27.3.25

Supervízia ako účinná pomoc a podpora v školskom prostredí

69,00 

  • Inovačné vzdelávanie
  • Získate osvedčenie
  • Online webinár / dištančný program
Ďalšie informácie
Viac o tomto programe
Ako na to
Recenzie

zoom app logo

Termín:

  1. modul: 15.3. 25 od 8:00 celodenné vzdelávanie
  2. modul:  27.3. od 17:00 (spolu 20 hodín online)

Lektorka: Mgr. PhDr. Zuzana Belánová, MSc

Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)

Cieľová skupina: učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej
školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ
základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický
asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny
špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg 

Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia

Tematické celky obsahu vzdelávania:

1. Legislatívne vymedzenie supervízie -  definícia supervízie, čo je a čo  nie je supervízia, rola a kompetencie supervízora, potreba a uplatnenie supervízie

2. Školská supervízia -  definícia pojmu školská supervízia, legislatívne vymedzenie a kompetencie  supervízora vo výchovno – vzdelávacom prostredí

3.  Prínosy  supervízie v školskom prostredí - získavanie nadhľadu a odstupu;  znižovanie emočného napätia a prevencia vyhorenia; organizácia práce, stanovenie cieľov, priorít;  korigovanie stereotypov v práci; podpora zo strany supervízora v náročnej situácii;

4. Výzvy supervízie a supervízora v školskom prostredí - učiteľ či vychovávateľ ako supervízor svojmu žiakovi; deeskalácia konfliktov a zlepšenie vzťahov;  zvládanie strachov, neistôt a pochybností; riešenie konkrétnych prípadov

5. Metódy a techniky supervízie a školskej supervízie - praktické typy a modelové situácie

6. Budovanie osobných hraníc a reziliencie supervízora - osobnostný rozvoj, techniky a stratégie riešenia, modelové situácie

„Aby sme mohli robiť veci inak, musíme ich inak vidieť.“    Paul Allaire

Viac o tomto programe

 

Pojem supervízia môžeme preložiť ako „nadhľad“. Ide o jednu z najefektívnejších metód profesionálneho, odborného a osobného rastu. V školskom prostredí je nástrojom rozvoja pedagóga, ktorý dokáže vďaka získanému nadhľadu účinne pomáhať  deťom či dospievajúcim a následne s ľahkosťou viesť ďalší edukačný proces. Naše inovačné vzdelávanie je určené Vám, ktorí ste sa ocitli v novej roli supervízora v škole a vediete individuálne a skupinové supervízie v prostredí školy; ale aj Vám, ktorí sa chcete ako pedagógovia profesne i ľudsky posúvať a rásť. Či už chcete byť sprievodca alebo sprevádzaný, naučíme sa spoločne vnímať a reflektovať vlastnú prácu a vzťahy, vytvárať bezpečné prostredie pre rozhovor, sebareflexiu a zamyslenie, vnímať výhody supervízie na rôznych úrovniach procesov v škole, slobodne konzultovať svoje pocity, strachy, omyly, neistoty, pochybnosti prameniace z vykonávania konkrétnej úlohy, nacvičiť si príklady pomoci s riešením konkrétneho pracovného problému alebo prekážky. Získame tak nadhľadu a odstup, ktoré nám pomôžu znižovať stres a emočné napätie v priestore školy, uľahčí nám komunikáciu a organizáciu práce, pomôže stanovovať spoločné hodnoty a ciele.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci  vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.

Čiastkové ciele: Spoznať legislatívne vymedzenie supervízie a zaradenie tejto pozície v podporných tímoch škôl; Vedieť, kto je supervízor a poznať kompetencie supervízora; Poznať prínosy supervízie v školskom prostredí; Rozvíjať svoje odborné kompetencie potrebné pre implementáciu prvkov supervízie v školskom prostredí; Poznať a aplikovať metódy a techniky supervízie a školskej supervízie; Zvládať konkrétne výzvy supervízie a supervízora v školskom prostredí; Vedieť implementovať supervízne postupy smerom k žiakovi, kolegovi, rodičovi, podriadenému; Vedieť deeskalovať napätie a konflikt pomocou metód nadhľadu a odstupu; Vedieť vytvárať bezpečné prostredie potrebné na individuálnu a skupinovú supervíziu; Poznať spôsoby zlepšovania pracovných vzťahov a podpory spolupráce v kolektíve;  Tvoriť spoločné tímové riešenia konkrétnych situácií v školskom prostredí.

 Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania:

Absolvent  po  skončení programu inovačného vzdelávania bude vedieť: aplikovať poznatky a vedomosti o profesii, roli a úlohách supervízora; orientovať sa v problematike supervízie;  aplikovať poznatky, vedomosti, metódy a postupy školskej supervízie vo výchovno-vzdelávacom prostredí; poznať prínosy a obmedzenia supervízie; poznať a aplikovať medodológiu v supervíznom procese; orientovať sa v teoretických poznatkoch a vedieť aplikovať v praxi odborného a pedagogického zamestnanca praktické postupy supervízie;. poznať a aplikovať psychologické metódy a nástroje na posilnenie osobných hraníc a reziliencie potrebnej pri prípadnom výkone supervíznej praxe.

 Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov.   (Viac v sekcii „Ako na to“)

 Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania. Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.

 

 

 

 

 

 

  1. krok - Vyberte si z ponúkaných vzdelávaní to, ktoré zodpovedá vašim požiadavkám
  2. krok - Pridajte program do košíka
  3. krok - Vyplňte a odošlite online formulár
  4. krok - Obratom obdržíte na email údaje k uskutočneniu platby spolu s PRIHLÁŠKOU na Inovačné vzdelávanie (MS Word .doc)
  5. krok - PRIHLÁŠKU na Inovačné vzdelávanie bezodkladne vyplňte a odošlite vo formáte MenoPriezvisko.doc  (alebo .JPG/PDF - ktorá alternatíva vám vyhovuje) na náš email prihlasky@teach-point.sk (nie je potrebný podpis riaditeľa ani pečiatka školy - tie sú potrebné na prihláške, ktorú si odložíte pre seba !)
  6. krok - Sumu treba uhradiť minimálne do 48 h pred začatím online programu
  7. krok - Po potvrdení platby obdržíte email s prihlasovacím linkom na ZOOM s online programom
  8. krok - V daný termín programu sa prihláste s prihlasovacím linkom na ZOOM kde absolvujete online vzdelávanie
  9. krok - Po absolvovaní online programu obdržíte na váš email dištančnú úlohu v rozsahu 30 hodín
  10. krok - Osvedčenie z Inovačného vzdelávania vám pošleme poštou na vami uvedenú adresu, a vy sa ním preukážete u svojho zamestnávateľa
  11. Spoločnosť Teach-point s.r.o. odporúča zaradiť inovačné aj aktualizačné vzdelávanie do Vášho Osobného plánu profesijného rozvoja. Ak ste si ho vybrali bez plánovania, konzultujte svoj zámer s vedením školy a dajte si RŠ podpísať PRIHLÁŠKU, aby ste predišli nedorozumeniam.
  12. Možnosť absolvovať inovačné vzdelávanie môže každý pedagogický (PZ) a odborný zamestnanec (OZ) individuálne. Nárok na príplatok za profesijný rozvoj nevzniká automaticky, ale schvaľuje ho riaditeľ s ohľadom na to, či je v súlade s plánom profesijného rozvoja PZ alebo OZ.
  13. Zamestnávateľ je zo zákona povinný po predložení OSVEDČENIA zo schváleného inovačného vzdelávania upraviť Vašu výšku hrubej mzdy na základe Vami absolvovaných vzdelávaní – v prípade inovačného vzdelávania o 3, 6, 9 alebo 12% z platovej tarify a pracovnej triedy, do ktorej je zamestnanec zaradený (na základe počtu absolvovaných vzdelávaní).
  14. Príplatok za profesijný rozvoj zamestnávateľ prizná od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec požiadal o priznanie príplatku za profesijný rozvoj. Príplatok za profesijný rozvoj sa určí pevnou sumou zaokrúhlenou na 50 eurocentov nahor.
  15. Výhody z profesijného rozvoja vo výške príplatku 3% - 12% majú sedemročnú platnosť a tá plynie od dátumu, kedy bol tento príplatok uplatnený. V praxi to znamená, že ak momentálne učiteľ čerpá napríklad 3% príplatok a absolvuje 4 programy inovačného vzdelávania získa tak nárok na ďalších 12% príplatku.
  16. Podľa platnej legislatívy je 3% príplatok za jeden program v trvaní minimálne 50 hodín. V prípade, že máte záujem o celých 12% je nevyhnutné absolvovať 4 programy. Všetky naše inovačné programy spĺňajú tieto podmienky.
  17. V praxi to funguje tak, že prihlášku na inovačné vzdelávanie potvrdí riaditeľ/ka školy a na základe toho zahrnie do rozpočtu tento plánovaný príplatok, pričom takýto rozpočet predloží zriaďovateľovi (obec, mesto alebo kraj).
  18. Platbu za inovačné vzdelávanie si hradí učiteľ sám. V prípade refundácie cez Plán obnovy si pozrite informácie v časti „Najčastejšie otázky a odpovede“, kde máte presne uvedený postup.
  19. Príplatok za profesijný rozvoj nie je viazaný na pracovnú pozíciu.
  20. Atestácia tiež nemá vplyv na príplatok za profesijný rozvoj.
  21. Platnosť príplatku je 7 rokov od jeho uplatnenia.
  22. Ďakujeme - Tešíme sa na online stretnutie s vami

Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.

V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)

Recenzie

Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.

Pridajte prvú recenziu pre “Supervízia ako účinná pomoc a podpora v školskom prostredí”

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

cartcrossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram