teach point logo
0
0,00  0 položiek

Žiadne produkty v košíku.

Najčastejšie OTÁZKY A ODPOVEDE

A - Ak ste pedagogický alebo odborný zamestnanec, môžete si vybrať z našej ponuky:

    1. Aktualizačné vzdelávanie - po jeho absolvovaní získate certifikát do svojho portfólia profesijného rozvoja;
    2. Inovačné vzdelávanie – po jeho absolvovaní získate osvedčenie, na základe ktorého ste v súlade s plánom profesijného rozvoja oprávnený žiadať 3 % príplatok za profesijný rozvoj.

B - Ak ste škola (školské zariadenie), ktorá chce zabezpečiť aktualizačné či inovačné vzdelávanie, alebo preventívne psychologické poradenstvo pre zamestnancov, môžete si vybrať z našej ponuky – radi obsah, rozsah  aj formu vzdelávania prispôsobíme Vašim potrebám!

Profesijným rozvojom sa zaoberá tretia časť zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch, a to od § 40.

Plán profesijného rozvoja školy vypracováva zamestnávateľ na štvorročné a ročné obdobie, a to aj v kontexte aktualizačného vzdelávania, ktoré sa má realizovať v škole, školskom zariadení, alebo ho absolvuje zamestnanec individuálne. Tento plán je možné dopĺňať podľa aktuálnej požiadavky zamestnancov.

Svoj Osobný plán profesijného rozvoja tvorí pedagogický či odborný zamestnanec po konzultácii a dohode s vedením školy/školského zariadenia. Tento plán môže počas školského roka dopĺňať a meniť. Ak si naplánuje nejaké vzdelávania a neabsolvuje ho, nič sa nestane, a naopak, ak navrhne zmenu v podobe ďalšieho vzdelávanie, je kedykoľvek možná, ale môžete sa stretnúť s neochotou zapracovať ho do už schváleného plánu. Preto Vám odporúčame plánovať v predstihu!

Vzory osobného plánu profesijného rozvoja nájdete tu: archiv.mpc-edu.sk m._valent_plan_profesijneho_rozvoja_podla_novej_legislativy.pdf (mpc-edu.sk)

Vážení pedagogickí a odborní zamestnanci,

z prostriedkov Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky môžete čerpať účelovo viazaný finančný príspevok na podporu individuálneho profesijného rozvoja pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov.

    1. vyberte si program inovačného vzdelávania a vyplňte prihlášku
    2. absolvujte vzdelávanie
    3. získajte nárok na 3% príplatok za profesijný rozvoj v trvaní 7 rokov od jeho uplatnenia
    4. oslovte vedenie školy, aby Vám vzdelávanie preplatili a následne zažiadali o refundáciu z plánu obnovy

Odporúčanie: Je výhodou, ak ste si zaradili inovačné vzdelávanie do svojho Osobného plánu profesijného rozvoja. Ak ste ho vopred neplánovali, vedenie škôl svojich zamestnancov v profesijnom rozvoji väčšinou podporí a vzdelávanie schváli. Vždy odporúčame si to pred vzdelávaním odkonzultovať s vedením školy.

V rámci Plánu obnovy a odolnosti SR je možné požiadať o refundáciu nákladov na individuálny profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení v príslušnom kalendárnom roku.
Refundovať je možné individuálne vzdelávanie učiteľov podľa  Zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Účelom čerpania prostriedkov mechanizmu z Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky môže byť inovačné vzdelávanie podľa § 55 zákona č. 138/2019 Z. z.

Oprávnenými prijímateľmi sú školy a školské zariadenia, ktoré sú zaradené do siete škôl a školských zariadení a ktoré sú:

  1. materské školy vrátane materských škôl pre deti so zdravotným znevýhodnením a špeciálnych materských škôl a vrátane súčastí materských škôl, ak sú zriadené,
  2. základné školy vrátane špeciálnych základných škôl, základných škôl pre žiakov so zdravotným znevýhodnením a základných škôl pre žiakov s nadaním a vrátane súčastí základných škôl, ak sú zriadené,
  3. stredné školy vrátane stredných škôl pre žiakov s nadaním, stredných škôl pre žiakov so zdravotným znevýhodnením, odborných učilíšť a praktických škôl a vrátane súčastí stredných škôl, ak sú zriadené,
  4. základné umelecké školy,
  5. jazykové školy,
  6. spojené školy vrátane ich organizačných zložiek a súčastí,
  7. samostatné školské internáty vrátane ich súčastí,
  8. samostatné centrá voľného času,
  9. samostatné reedukačné centrá vrátane ich súčastí,
  10. samostatné diagnostické centrá vrátane ich súčastí,
  11. samostatné liečebno-výchovné sanatóriá vrátane ich súčastí,
  12. samostatné centrá poradenstva a prevencie
  13. samostatné špecializované centrá poradenstva a prevencie.

  • rozšírenie a inovácia profesijných kompetencií potrebných na výkon pracovnej činnosti v príslušnej kategórii alebo v podkategórii pedagogického zamestnanca alebo v príslušnej kategórii odborného zamestnanca alebo uplatnenie najnovších poznatkov alebo skúseností z praxe vo výchove a vzdelávaní,
  • reforma obsahu a foriem vzdelávania (nové kurikulum), najmä v oblasti tvorby vlastného školského vzdelávacieho programu a podpora pri práci s ním,
  • hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov – spôsobilosť hodnotiť nielen vedomosti, ale aj získané spôsobilosti, kompetencie žiakov,
  • využívanie inovatívnych foriem vyučovania s dôrazom na aktívne učenie sa žiakov v zmysle cieľov nového kurikula.
  • personalizácia vyučovania a inkluzívne vzdelávanie, najmä v oblasti základov špeciálnej pedagogiky, liečebnej pedagogiky, sociálnej pedagogiky, psychológie, sociológie, komunikácie, mediácie,  školského podporného tímu (kompetencie, kooperácia, plánovanie činností, ...),
  • individuálny vzdelávací program (význam, zostavenie, aplikácia),
  • inkluzívna klímy triedy/školy,
  • výchova a vzdelávanie detí alebo žiakov v inkluzívnych triedach a skupinách,
  • výchova a vzdelávanie detí alebo žiakov s odlišným materinským jazykom v inkluzívnych triedach a skupinách,
  • zvyšovanie kompetencií v oblasti pedagogickej diagnostiky zo zameraním na deti alebo žiakov rozmanitými potrebami,
  • spracovávanie osobných údajov detí a žiakov v súlade GDPR,
  • inovatívne formy, metódy a postupy v inkluzívnom vzdelávaní,
  • rozvoj digitálnych zručností, najmä v oblasti:  prehľadávania, vyhľadávania a triedenia digitálnych údajov, informácií a obsahu,
  • interakcia, komunikácia a spolupráca prostredníctvom digitálnych technológií,
  • kybernetická bezpečnosť a kyberšikana,
  • identifikácia potrieb a problémov, riešenia koncepčných problém a problémových situácií v digitálnom prostredí,
  • využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov.

Oprávnení prijímatelia: Aby bolo možné čerpať prostriedky z Plánu obnovy a odolnosti SR musia byť dodržané pravidlá a administratívne postupy, ktoré upravuje metodické usmernenie č. 3: Metodické usmernenie č. 3 k čerpaniu prostriedkov mechanizmu z Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky, poskytnutých na individuálny profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení v roku 2024.

Je zverejnené na webovom portáli MŠVVaŠ SR:

Ďalšie usmernenie bude zverejnené v budúcom roku.

Máte ešte iné otázky?

Neváhajte kontaktovať prostredníctvom formuláru nižšie alebo v bežnom pracovnom čase môžete volať na naše telefónne čísla.

Kontaktné informácie

Teach Point Tomas Hovorka

Tomáš Hovorka

office manager
Teach-Point, s.r.o.

Zvonová 883/22
96901 Banská Štiavnica

IČO: 549 371 83
DIČ: 212 182 36 49

teach-point@teach-point.sk
0911 313 678
0903 508 417 

Kontaktný formulár

Hlavný formulár

Naša ponuka pre rôzne oblasti

  • Školy, školské a výchovné zariadenia - Inovačné a aktualizačné vzdelávanie
  • Firmy - Leadership, Soft skills, Teambuildingy, Koučing
  • Verejnosť - Webináre, Workshopy, Koučing, Mentoring, Kariérne poradenstvo, Individuálne konzultácie
cartcrossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram