199,00 €
Termín: 2.5. - 4.5.25
Lektorka: Mgr. Renáta Taligová
Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)
Cieľová skupina:učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg
Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia
Tematické celky obsahu vzdelávania:
1. Syndróm vyhorenia v školskom prostredí
2. Príčiny, symptómy, fázy a následky pracovného vyčerpania
3. Ako pracovať so stresom a hranicami
4. Základné protektívne faktory jedinca a ich podpra
5. Techniky zvyšovania stresovej tolerancie a reziliencie
6. Implementácia zásad psychohygieny v pracovnom prostredí
7. Osobný stresmenežment dlhodobej pracovnej záťaže
Vyhorenie je pocit vyčerpania alebo uväznenia v práci bez možnosti zmeny či rastu. Vyznačuje sa tiež únavou a pocitom neefektívnosti a čoraz viac koreluje s depresiou. Syndróm vyhorenia je celospoločenský problém, ktorý je ťažký nielen pre ľudí, ktorých postihol, ale má negatívny vplyv aj na organizácie, v tomto prípade školy, školské či výchovné zariadenia. Zaťaženie pedagogických zamestnancov narastá, a preto prinášame vzdelávanie zamerané na spracovanie záťaže a stresu vyplývajúcich z dlhodobého pracovného výkonu či súčasných okolností plných zmien a neistoty. Cieľom je identifikácia spúšťačov, symptómov a následkov pracovnej záťaže so zameraním na budovanie stresovej tolerancie, vnútornej motivácie, korektných medziľudských vzťahov a pozitívneho prístupu. Práve tieto faktory sú nevyhnutnou súčasťou všetkého, čo pedagogický či odborný zamestnanec robí a odzrkadľuje sa na jeho práci. Spoločne sa zameriame na spracovanie záťaže a stresu vyplývajúcich z dlhodobého pracovného výkonu či súčasných okolností plných zmien a neistoty. Spoznáme individuálne zdroje energie a motivácie, techniky uvoľnenia a relaxácie, ako aj dlhodobé stratégie, ktoré sú nevyhnutné pre podporu zmysluplnosti a radosti v práci pedagóga.
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.
Čiastkové ciele: Zlepšovať psychickú odolnosť pedagógov voči záťaži, stresovým situáciám, ohrozujúcim vplyvom a neustále sa meniacim podmienkam; Rozvíjať ich rezilienciu, stresovú toleranciu a adaptačný kvocient; Prehĺbiť schopnosť PZ a OZ vnímať a správne interpretovať potreby detí; Získať schopnosť efektívne riešiť vzťahové, konfliktné a kritické situácie; Rozvíjať svoju emočnú odolnosť v interakcii so žiakom, rodičom, kolegom; Inovovať znalosti a zručnosti v oblasti sociálno-afektívneho vyučovania; Rozvíjať schopnosť riešiť odborno-metodický problém cez modelové situácie; Implementovať zásady psychohygieny v edukačnom procese; Poznať preventívne a intervenčné postupy predchádzania sociálno-patologických javov v školských a výchovných zariadeniach
Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Absolvent po skončení programu inovačného vzdelávania získa vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového rozvoja psychickej odolnosti a emočnej imunity v edukačnom procese. Bude vedieť tvoriť osobný stresmenežment dlhodobej pracovnej záťaže a implementovať zásady psychohygieny v edukačnom procese. Bude poznať konkrétne aktivity podporujúce optimalizáciu vyučovacích stratégií zameraných na pomenovanie, pochopenie a ovládanie emócií prítomných v školskom prostredí. Bude poznať metódy a konkrétne postupy zamerané na budovanie prirodzenej duševnej rovnováhy žiaka/dieťaťa a podporu svojho duševného zdravia. Bude vedieť používať techniky zvyšovania stresovej tolerancie a reziliencie ako ochranu pred syndrómom vyhorenia. Bude poznať preventívne a intervenčné postupy predchádzania sociálno-patologických javov v školských a výchovných zariadeniach.
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania.
Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Monika Krajčírová –
Víkendový pobyt bol pre mňa skvelou príležitosťou zastaviť sa a načerpať nové sily. Téma prevencie vyhorenia bola spracovaná veľmi prakticky, pričom sme sa dozvedeli množstvo užitočných techník na zvládanie stresu. Odchádzam oddýchnutá a plná motivácie do ďalších dní.
Peter Hlaváč –
Ako učiteľ často cítim tlak a vyčerpanie, preto ma tento pobyt oslovil hneď od začiatku. Prednášky boli podnetné, najmä praktické rady, ako si udržať mentálnu pohodu v náročných školských podmienkach. Veľmi oceňujem aj výmenu skúseností s kolegami a krásy nášho Slovenského klenotu Banskej Štiavnice.
PaeDr. Daniela Farkašová –
Tento pobyt bol pre mňa ako balzam na dušu! Nielenže som sa dozvedela nové techniky, ako predchádzať vyhoreniu, ale zároveň som si konečne našla čas aj na seba. Skvelí lektori, uvoľnená atmosféra a nádherné prostredie vytvorili ideálne podmienky na oddych aj vzdelávanie.
Zuzana Beňová –
Učiteľstvo je krásne, ale aj vyčerpávajúce povolanie. Vďaka tomuto pobytu som si uvedomila, ako dôležité je starať sa nielen o žiakov, ale aj o seba. Praktické workshopy a diskusie mi pomohli nájsť nové spôsoby, ako si udržať rovnováhu medzi prácou a osobným životom.
Mgr. Róbert Vaňo –
Bola to skvelá príležitosť načerpať nové poznatky a zároveň si oddýchnuť v príjemnej atmosfére. Naučil som sa, ako si efektívne nastavovať hranice a ako sa nenechať pohltiť školskými povinnosťami. Pobyt mi dodal novú energiu a inšpiráciu do ďalšej práce.
Mgr. Elena Mlynská –
Ďakujem za tento víkend! Nielenže som sa dozvedela, ako predchádzať vyhoreniu, ale zároveň som si uvedomila, že v tom nie som sama. Bolo osviežujúce stráviť čas s kolegami, ktorí riešia podobné výzvy, a vzájomne sa podporiť. Myslím si že tento pobyt by mal absolvovať každý učiteľ.