69,00 €
Termín:
1.modul: 11.1.25, 8:00 celodenné vzdelávanie
2.modul: 28.1.25, 17:00 záver
Lektorka: Mgr. PhDr. Zuzana Belánová, MSc
Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)
Cieľová skupina: učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg
Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia
Tematické celky obsahu vzdelávania:
1. Primárne, sekundárne a inštrumentálne emócie – pojem, metodológia, konkrétne aktivity
2. Reziliencia a emocionálna inteligencia – pojem, metodolódia, konkrétne aktivity
3. Konflikt - pojem, druhy a typy konfliktov, konkrétne aktivity
4. Vnútorný kritik- pojem, identifikácia typu vnútorného kritika, konkrétne aktivity
5. Efektívne vyjadrenie potrieb s dôrazom na interpesonálne aj intrapersonálne hranice – zvládanie každodenných situácií v súlade so svojimi emóciami, potrebami a vnútorným kritikom, techniky, modelové situácie
6. Ako neeskalovať konflikt – osobnostný rozvoj, techniky a stratégie riešenia, modelové situácie
Konflikt je prirodzená súčasť vzťahov a ich dynamiky. Mnoho ľudí sa konfliktov bojí, pretože nevedia efektívne zvládať emócie, ktoré ich sprevádzajú. Nielen emócie druhých, ale hlavne tie svoje. Emócie sú správa podvedomia o tom, čo je pre nás výhodné, alebo nevýhodné. Ak tomu človek porozumie, získa odpovede a nebude sa potrebovať pri každodenných, alebo aj zásadných rozhodnutiach spoliehať na iných. Taktiež sa už nebude vyhýbať emóciám a konfliktom, pretože im bude rozumieť a bude ich mať pod kontrolou. Vzdelávanie prevedie účastníkov tak, aby dokázali pristupovať ku konfliktom bez toho, aby ohrozili svoju integritu.
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.
Čiastkové ciele: Vedieť identifikovať emócie prítomné v školskom prostredí, chápať, kde vznikajú, ako vznikajú, prečo vznikajú, vedieť rozlišovať druhy emócií; Prehĺbiť schopnosť vnímať a správne interpretovať emócie, pocity; Rozvíjať efektívnu emocionálnu interakciu pri konflikte so sebou, so žiakom, s rodičom, s kolegom; Vnímať interpersonálny a intrapersonálny konflikt ako výzvu k zmene; Inovovať znalosti a zručnosti v oblasti zvládania každodenných emociálne afektívnych situácií v osobnom a pracovnom živote; Rozvíjať schopnosti riešiť odborno-metodický problém cez modelové situácie; Rozšíriť metodického portfólio a aplikovať zručnosti pri výbere vhodných metód a foriem práce.
Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Identifikovať primárne, sekundárne a inšrumentálne emócie, identifikovať a rozpoznať emócie verzus pocity, rozumieť významu emócií. Poznať metodológiu a poznať a aplikovať psychologické metódy reziliencie, konfliktu. Identifikovať vnútorného kritika ako prekážky pri efektívnom riešení konfliktov. Poznať ohrozenia súvisiace s efektívnym riešením konfliktov, orientovať sa v metódach a postupoch, ktoré vedú k spolupráci. Poznať ohrozenia súvisiace s efektívnym vyjadrením potrieb s dôrazom na interpesonálne aj intrapersonálne hranice. Poznať metodológiu a poznať a aplikovať postupy zvládanie každodenných situácií v súlade so svojimi emóciami, potrebami a vnútorným kritikom, techniky. Orientovať sa v teoretických poznatkoch a vedieť aplokovať v praxi odborného a pedagogického zamestnanca praktické postupy. Poznať a aplikovať psychologické metódy a nástroje na identifikáciu stavu a faktorov ovplyvňujúcich osobnostný, kognitívny, profesionálny (kariérový) a sociálny rozvoj odborného a pedagogického zamestnanca.
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania. Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.