Termín: Individuálne podľa dohody
Lektorka: Janka Škodová
Forma vzdelávania: online / v prípade kolektívu možné aj prezenčne v školskom zariadení
Cieľová skupina: vychovávatelia, učitelia ZUŠ, rodičovská verejnosť
Certifikát: aktualizačné vzdelávanie, v súlade s § 57 ods. 4 zákona č. 138/2019 Z.z. (certifikát je dokladom do atestačného portfólia), v prípade kolektívu dokumentácia školy
Obsah vzdelávacieho programu:
„Pre úspešné zaradenie sa človeka do spoločenského života je potrebné, aby bol schopný nadväzovať medziľudské vzťahy, vedel spolupracovať v skupine, bol otvorený k spoločnému riešeniu problémov, vedel akceptovať názory a perspektívy iných ľudí. Základom týchto schopností je zdravé sebavedomie a sebaúcta, ktoré sa formujú už od ranného detstva...“
Webinár je zameraný na oboznámenie sa s arteterapiou ako pomáhajúcou terapeutickou metódou a na možnosti využitia prvkov arteterapie pri kreatívnom tvorení s deťmi a dospievajúcimi od päť do sedemnásť rokov, ktorí prežili alebo prežívajú ťažké životné obdobie, krízu, či traumu. Práve v tomto vývinovom období sa u detí rozvíja osobnosť a sociálne zručnosti, na čo má nepochybne veľký vplyv prostredie, v ktorom žijú a ľudia (učitelia, vychovávatelia, rodičia) s ktorými sa dennodenne stretávajú. Vo vývinovej etape puberty, kedy sa ocitajú v ťažkom medziobdobí a neradi prijímajú rady, najmä od dospelých, im práve prostredníctvom expresie svojich pocitov cez arteterapeutické prvky môžeme sprostredkovať dobrý pocit, čo má niekedy väčšiu hodnotu ako konverzácia a môže byť nástroj na opätovné nadobudnutie vzájomnej dôvery.
Hovoriť budeme o význame a zmysle budovania samostatnosti, vlastnej identity a autonómie u detí a mladistvých, expresii prostredníctvom ktorej môže sebavyjadrenie pomôcť pri budovaní zdravej osobnosti. A tiež o tom, prečo je pre deti a mladých dospievajúcich dôležité vyjadriť svoje pocity a emócie a ako im s tým môžeme pomôcť, keď to nevedia docieliť verbálnym spôsobom.
Aby sa z dieťaťa stal samostatný jedinec, ktorý sa dokáže zaradiť bez väčších problémov do sociálneho života, mal by mať úctu voči sebe samému, mal by poznať svoju hodnotu, vedieť otvorene komunikovať a vedieť byť zodpovedný sám za seba a svoje konanie. K tomu by potrebujú získať poznatky o sebe a svojom prežívaní, pocitoch, emóciách. Práve prostredníctvom aplikácie areterapeutických prvkov v rámci výchovného procesu by sme im mohli túto cestu sprostredkovať.
„...lebo už samotný akt maľovania či kreslenia, bez akéhokoľvek terapeutického zásahu, je mocným prostriedkom k sebavyjadreniu, podporujúcim vedomie vlastnej identity a umožňujúcim vyjadriť emócie.“ (Violet Oaklander)
Súčasťou vzdelávania sú praktické ukážky rôznych cvičení, samotná účasť na webinári vyžaduje aktivitu jednotlivca (zapnutú kameru), mať pripravené farbičky a výkres alebo kancelársky papier, je nutné pripojenie cez PC a prihlásenie v gmail konte.
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.