74,00 €
Termín:
Lektorka: Mgr. Renáta Taligová
Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)
Cieľová skupina: učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg
Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia
Obsah vzdelávacieho programu:
V realite dnešných dní plných zmien a rozdielnych názorov je náročné ostať v rovnováhe, nenechať sa strhnúť emóciami iných ľudí a zároveň mať pod kontrolou tie naše. V školskom prostredí sme to práve my – pedagogickí a odborní zamestnanci, ktorí by sme mali správne reagovať v každej situácii. No aj my sme ľudia. Prežívame rôzne pocity, náročné životné obdobia, vzťahové, pracovné či iné výzvy... Aby sme zvládali výzvy každého dňa či dokonca kritické situácie, je nesmierne dôležité pracovať na zvyšovaní svojej reziliencie - psychickej odolnosti, emočnej imunite, na regulácii svojej emocionality a zároveň podporovaní svojej angažovanosti a spokojnosti. Popri výuke by mal pedagóg rozpoznať a zvládnuť celé spektrum prítomných nálad, pocitov a emócií – a to nie len na strane žiakov, ale aj u seba samotného. Potrebuje byť nie len mimoriadne vnímaví a vedieť primerane reagovať, ale naučiť to aj deti a mladých ľudí. Emočná odolnosť je dôležitá osobnostná stránka pedagóga, ktorá mu má pomôcť zvládať náročné situácie, ktoré ho čakajú. Zaťaženie pedagogických zamestnancov narastá, a preto prinášame vzdelávanie zamerané na spracovanie záťaže a stresu vyplývajúcich z dlhodobého pracovného výkonu či súčasných okolností plných zmien a neistoty. Cieľom je podporiť vašu vnútornú rovnováhu a posilniť vašu psychickú odolnosti. K tomu všetkému sa naučíme využiť svet emócií vo výchovno-vzdelávacom procese, spoznáme možnosti a metodické námety, ako s nimi pracovať na strane žiaka i na strane učiteľa.
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.
Čiastkové ciele: Zlepšovať psychickú odolnosť PZ a OZ voči záťaži, stresovým situáciám, ohrozujúcim vplyvom a neustále sa meniacim podmienkam; Rozvíjať ich emočnú inteligenciu a adaptačný kvocient počas edukačného procesu; Prehĺbiť ich schopnosť vnímať a správne interpretovať potreby detí; Získať schopnosť efektívne riešiť vzťahové, konfliktné a kritické situácie; Rozvíjať svoju emočnú odolnosť v interakcii so žiakom, rodičom, kolegom; Inovovať znalosti a zručnosti v oblasti sociálno-afektívneho vyučovania; Rozvíjať schopnosť riešiť odborno-metodický problém cez modelové situácie.
Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Absolvent po skončení programu inovačného vzdelávania získa vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového rozvoja psychickej odolnosti a emočnej imunity v edukačnom procese. Bude poznať biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu detí a mládeže, ako aj metodologické východiská poznávania žiakov, školskej triedy. Bude vedieť inovovať nástroje pedagogickej diagnostiky a následnej pedagogickej intervencie; bude poznať vhodné metódy (pozorovanie, rozhovor, facilitácia a pod.) na posúdenie vnútorného prežívania žiaka. Bude vedieť interpretovať výsledky pedagogickej diagnostiky a vyvodiť závery na optimalizáciu vyučovacích stratégií zameraných na pomenovanie, pochopenie a ovládanie vlastných emócií. Bude poznať metódy a konkrétne postupy zamerané na budovanie svojej prirodzenej duševnej rovnováhy a psychickej imunity.
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania. Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Sára Kminiaková –
Učenie detí na umeleckej škole môže byť niekedy obtiažne, zvlášť rozvíjať talent a kreativitu u každého dieťaťa individuálne a tento kurz mi určite pomohol v tomto ohlade, doporučujem.
Martina Hrnčiarová –
Som šťastná že som absolvovala tento kurz, pani inštruktorka mi odpovedala na veľa rôzných otázok v tejto problematike a ukázala tým svoju odbornosť a že jej skrátka môžem veriť, úžasný prístup ešte raz ďakujem.
Petra Psárská –
Učenie nie je lahká práca ale s vašimi kurzmi je o kúsok lahšia, ďakujem!
Martina Suchá –
Ďakujem za priateľský a ochotný prístup pani inštruktorky, cítila som sa veľmi konfortne v tom zdielať svoje problémy a hladať pre ne riešenia.
Janka Snopková –
Inovačné vzdelávanie pod vedením pani lektorky Taligovej bolo výnimočné. Je nielen mimoriadne kvalifikovaná odborníčka, ale aj nesmierne milá, trpezlivá a ľudská. Vie zaujať, motivovať a vysvetliť aj zložité témy jasne a zrozumiteľne. Obsah vzdelávania bol vecný, praktický a dobre štruktúrovaný, vďaka čomu som si odniesola mnoho užitočných poznatkov. Pani Taligová vytvorila skvelú atmosféru, v ktorej sa človek cíti pohodlne a zároveň inšpirovaný. Vrelo odporúčam každému, kto sa chce profesijne aj osobnostne posunúť vpred!