
Pôvodná cena bola: 84,00 €.79,00 €Aktuálna cena je: 79,00 €.
Termín:
1.Modul: 18.12.25 od 16:00-21:00
2.Modul: 19.12.25 od 16:00-21:00 (spolu 10 hod online)
Lektorka: Mgr. Monika Ferenčíková
Forma vzdelávania: kombinovaná (10 hodín prezenčne online a 40 hodín dištančne)
Cieľová skupina: učitelia ZŠ, pedagogickí asistenti, pedagogickí a odborní zamestnanci školských podporných tímov, vychovávatelia v školských kluboch, vychovávatelia v školských internátoch, vychovávatelia v CDR, detských domovoch, reedukačných zariadeniach, špeciálny pedagóg. Nevhodné pre učiteľov ZUŠ.
Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia
Tematické celky obsahu vzdelávania:
V prostredí škôl rastú nároky na vedomostné výkony, no čoraz viac si uvedomujeme, že bez bezpečného a podporného prostredia sa dlhodobé učenie a zdravý vývin žiakov nedajú zabezpečiť. Učitelia a odborní zamestnanci sú dnes čoraz viac konfrontovaní s výzvami v oblasti vzťahovej dynamiky v triede, emocionálneho bezpečia a podpory rovesníckych väzieb. Podpora týchto zručností vedie k budovaniu wellbeingu v školskom prostredí, k budovaniu vzájomnej tolerancie a prijatia inakosti s fokusom na duševné zdravie. Budovanie vzájomných vzťahov a efektívne riešenie konfliktov sa stáva prioritou školstva. Tento inovačný program je zameraný na rozvoj profesijných kompetencií v oblasti kreovania bezpečnej triednej klímy s využitím skupinových a zážitkových aktivít. Spoločne si predstavíme podporné úrovne a podporné opatrenia a ich praktické zavádzanie. Dôraz na vzdelávaní sa kladie na sprostredkovanie informácií, ktoré môžu byť podporným materiálom a akýmsi „kompasom“ pri nových kutikulárnych výzvach.
Cieľom programu je prakticky predstaviť a spoločne vytvárať aktivity podporujúce spoluprácu, vzájomné prijatie, rešpekt a emocionálne bezpečie žiakov v rôznych výchovno-vzdelávacích skupinách (triedy, školské kluby, internáty, preventívne skupiny). Účastníci pracujú v skupinách, kde si na vlastnej skúsenosti overia fungovanie zážitkových techník a zároveň budú aktívne vytvárať nové prístupy a návrhy intervencií, ktoré môžu následne aplikovať vo svojej praxi. Zámerom je podporiť kreativitu, zdieľanie inovatívnych riešení a prepojenie teórie s každodennou realitou v školskom prostredí.
Súčasťou programu sú pracovné materiály, návrhy aktivít a rámec pre plánovanie ďalších intervencií zameraných na sociálny a emocionálny rozvoj detí a mladých ľudí.
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.
Čiastkové ciele: Získať prehľad o faktoroch ovplyvňujúcich triednu a skupinovú klímu a porozumieť ich vplyvu na emocionálny a sociálny rozvoj detí; Identifikovať rolu pedagóga a odborného zamestnanca v budovaní bezpečného a podporného prostredia v školských a výchovných skupinách; Osvojiť si základy diagnostiky triednej klímy vrátane pozorovania, rozhovoru, jednoduchých dotazníkov a reflexie skupinovej dynamiky; Zažiť a reflektovať zážitkové aktivity, ktoré podporujú spoluprácu, dôveru, rešpekt a inklúziu medzi deťmi; Vytvoriť návrh minimálne 2 vlastných aktivít, ktoré budú zamerané na podporu bezpečného prostredia, sociálnych zručností alebo skupinovej spolupráce; Aplikovať princípy zážitkovej pedagogiky do svojej každodennej praxe v triede alebo výchovnej skupine; Spolupracovať v skupine pri tvorbe a testovaní nových prístupov, ktoré podporujú pozitívnu skupinovú klímu a prevenciu rizikového správania.
Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania:
Absolvent vzdelávania v kategórii PZ získa alebo rozvinie tieto profesijné kompetencie:
Plánovať a realizovať výchovno-vzdelávacie činnosti, ktoré podporujú bezpečnú, prijímajúcu a spolupracujúcu klímu v triede; Využívať zážitkové a interaktívne metódy, ktoré podporujú sociálne zručnosti, spoluprácu, empatiu a dôveru medzi žiakmi; Citlivo reagovať na skupinovú dynamiku, rozpoznávať znaky napätia, vylúčenia a narušenia klímy a primerane na ne reagovať; Aplikovať diagnostické prvky (pozorovanie, reflexia, spätná väzba) v práci so skupinou žiakov s cieľom posilniť súdržnosť a pozitívne vzťahy; Podporovať inkluzívne prostredie prostredníctvom budovania rešpektujúcich vzťahov a aktívneho zapájania všetkých žiakov do skupinových procesov; Kultivovať vlastný prístup k triednemu manažmentu v prospech dôvery, rešpektu a bezpečia
Absolvent vzdelávania v kategórii OZ získa alebo prehĺbi tieto profesijné kompetencie:
Navrhovať a facilitovať zážitkové aktivity na podporu rozvoja sociálnych a emocionálnych kompetencií u detí v rôznych skupinách; Spolupracovať s pedagogickými zamestnancami pri tvorbe preventívnych a intervenčných programov zameraných na podporu bezpečného prostredia; Monitorovať a analyzovať skupinovú klímu so zreteľom na potreby detí so ŠVVP a rizikových skupín; Vytvárať individualizované adaptačné alebo podporné opatrenia, ktoré zohľadňujú vzťahové väzby a skupinovú dynamiku; Rozvíjať tímové formy práce v spolupráci s učiteľmi a ďalšími členmi podporného tímu v škole; Reflektovať vlastné profesionálne pôsobenie vo vzťahu k podpore bezpečia, dôvery a rešpektu v detskom kolektíve
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania.
Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.