teach point logo
0
0,00  0 položiek

Žiadne produkty v košíku.

Prihláška na Inovačné vzdelávanie / Žiadosť o priznanie príplatku za profesijný rozvoj
STIAHNÚŤ
Teach Point Monika Ferencikova lektorka pre programy firemne vzdelavanie
Monika Ferenčíková
18.12-19.12.25

Zážitkové techniky na podporu rovesníckych vzťahov (December)

Pôvodná cena bola: 84,00 €.Aktuálna cena je: 79,00 €.

  • Inovačné vzdelávanie
  • Získate osvedčenie
  • Online webinár / dištančný program

zoom app logo

Termín:

1.Modul: 18.12.25 od 16:00-21:00

2.Modul: 19.12.25 od 16:00-21:00 (spolu 10 hod online)

Lektorka: Mgr. Monika Ferenčíková

Forma vzdelávania: kombinovaná (10 hodín prezenčne online a 40 hodín dištančne)

Cieľová skupina: učitelia ZŠ, pedagogickí asistenti, pedagogickí a odborní zamestnanci školských podporných tímov, vychovávatelia v školských kluboch, vychovávatelia v školských internátoch,  vychovávatelia v CDR, detských domovoch, reedukačných zariadeniach, špeciálny pedagóg. Nevhodné pre učiteľov ZUŠ.

Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia

Tematické celky obsahu vzdelávania:

  1. Význam a dimenzie triednej (skupinovej) klímy
  2. Rola pedagóga a odborného zamestnanca pri kreovaní triednej klímy
  3. Diagnostika vzťahov v skupine – úvod do nástrojov
  4. Skupinové zážitky ako prostriedok prevencie a podpory
  5. Tvorba vlastných aktivít – kreatívne a inovatívne prístupy
  6. Práca so skupinovou dynamikou, dôverou a spolupatričnosťou
  7. Skupinová spolupráca účastníkov – tvorba vlastných zážitkových návrhov

V prostredí škôl rastú nároky na vedomostné výkony, no čoraz viac si uvedomujeme, že bez bezpečného a podporného prostredia sa dlhodobé učenie a zdravý vývin žiakov nedajú zabezpečiť. Učitelia a odborní zamestnanci sú dnes čoraz viac konfrontovaní s výzvami v oblasti vzťahovej dynamiky v triede, emocionálneho bezpečia a podpory rovesníckych väzieb. Podpora týchto zručností vedie k budovaniu wellbeingu v školskom prostredí, k budovaniu vzájomnej tolerancie a prijatia inakosti s fokusom na duševné zdravie. Budovanie vzájomných vzťahov a efektívne riešenie konfliktov sa stáva prioritou školstva. Tento inovačný program je zameraný na rozvoj profesijných kompetencií v oblasti kreovania bezpečnej triednej klímy s využitím skupinových a zážitkových aktivít. Spoločne si predstavíme podporné úrovne a podporné opatrenia a ich praktické zavádzanie. Dôraz na vzdelávaní sa kladie na sprostredkovanie informácií, ktoré môžu byť podporným materiálom a akýmsi „kompasom“ pri nových kutikulárnych výzvach.

Cieľom programu je prakticky predstaviť a spoločne vytvárať aktivity podporujúce spoluprácu, vzájomné prijatie, rešpekt a emocionálne bezpečie žiakov v rôznych výchovno-vzdelávacích skupinách (triedy, školské kluby, internáty, preventívne skupiny). Účastníci pracujú v skupinách, kde si na vlastnej skúsenosti overia fungovanie zážitkových techník a zároveň budú aktívne vytvárať nové prístupy a návrhy intervencií, ktoré môžu následne aplikovať vo svojej praxi. Zámerom je podporiť kreativitu, zdieľanie inovatívnych riešení a prepojenie teórie s každodennou realitou v školskom prostredí.

Súčasťou programu sú pracovné materiály, návrhy aktivít a rámec pre plánovanie ďalších intervencií zameraných na sociálny a emocionálny rozvoj detí a mladých ľudí.

Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci  vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.

Čiastkové ciele: Získať prehľad o faktoroch ovplyvňujúcich triednu a skupinovú klímu a porozumieť ich vplyvu na emocionálny a sociálny rozvoj detí; Identifikovať rolu pedagóga a odborného zamestnanca v budovaní bezpečného a podporného prostredia v školských a výchovných skupinách; Osvojiť si základy diagnostiky triednej klímy vrátane pozorovania, rozhovoru, jednoduchých dotazníkov a reflexie skupinovej dynamiky; Zažiť a reflektovať zážitkové aktivity, ktoré podporujú spoluprácu, dôveru, rešpekt a inklúziu medzi deťmi; Vytvoriť návrh minimálne 2 vlastných aktivít, ktoré budú zamerané na podporu bezpečného prostredia, sociálnych zručností alebo skupinovej spolupráce; Aplikovať princípy zážitkovej pedagogiky do svojej každodennej praxe v triede alebo výchovnej skupine; Spolupracovať v skupine pri tvorbe a testovaní nových prístupov, ktoré podporujú pozitívnu skupinovú klímu a prevenciu rizikového správania.

Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania:

Absolvent vzdelávania v kategórii PZ získa alebo rozvinie tieto profesijné kompetencie:

Plánovať a realizovať výchovno-vzdelávacie činnosti, ktoré podporujú bezpečnú, prijímajúcu a spolupracujúcu klímu v triede; Využívať zážitkové a interaktívne metódy, ktoré podporujú sociálne zručnosti, spoluprácu, empatiu a dôveru medzi žiakmi; Citlivo reagovať na skupinovú dynamiku, rozpoznávať znaky napätia, vylúčenia a narušenia klímy a primerane na ne reagovať; Aplikovať diagnostické prvky (pozorovanie, reflexia, spätná väzba) v práci so skupinou žiakov s cieľom posilniť súdržnosť a pozitívne vzťahy; Podporovať inkluzívne prostredie prostredníctvom budovania rešpektujúcich vzťahov a aktívneho zapájania všetkých žiakov do skupinových procesov; Kultivovať vlastný prístup k triednemu manažmentu v prospech dôvery, rešpektu a bezpečia

Absolvent vzdelávania v kategórii OZ získa alebo prehĺbi tieto profesijné kompetencie:

Navrhovať a facilitovať zážitkové aktivity na podporu rozvoja sociálnych a emocionálnych kompetencií u detí v rôznych skupinách; Spolupracovať s pedagogickými zamestnancami pri tvorbe preventívnych a intervenčných programov zameraných na podporu bezpečného prostredia; Monitorovať a analyzovať skupinovú klímu so zreteľom na potreby detí so ŠVVP a rizikových skupín; Vytvárať individualizované adaptačné alebo podporné opatrenia, ktoré zohľadňujú vzťahové väzby a skupinovú dynamiku; Rozvíjať tímové formy práce v spolupráci s učiteľmi a ďalšími členmi podporného tímu v škole; Reflektovať vlastné profesionálne pôsobenie vo vzťahu k podpore bezpečia, dôvery a rešpektu v detskom kolektíve

 

 

Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov.   (Viac v sekcii „Ako na to“)

 

Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania.
Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.

 

 

 

  1. krok - Vyberte si z ponúkaných vzdelávaní to, ktoré zodpovedá vašim požiadavkám
  2. krok - Pridajte program do košíka
  3. krok - Vyplňte a odošlite online formulár – daný formulár slúži zároveň ako online prihláška na inovačné vzdelávanie. Tzn., že prihlášku už nie je potrebné fyzicky ani elektronicky zasielať. Je vytvorená z vašej objednávky uvedením vašich údajov. Svojím súhlasom s objednávkou a obchodnými podmienkami prihlášku – online podpíšete.
  4. krok - Obratom obdržíte na email údaje k uskutočneniu platby spolu s PRIHLÁŠKOU na Inovačné vzdelávanie (MS Word .doc). Táto prihláška je len pre vašu osobnú potrebu! Viete si ju stiahnuť, vytlačiť a v prípade potreby odovzdať vedeniu vášho školského zariadenia, kde pracujete a plánujete si uplatniť žiadosť o zvýšenie platu z dôvodu absolvovania inovačného vzdelávania.
  5. krok - Sumu treba uhradiť minimálne do 48 h pred začatím online programu
  6. krok - Po potvrdení platby obdržíte email s prihlasovacím linkom na ZOOM s online programom
  7. krok - V daný termín programu sa prihláste s prihlasovacím linkom na ZOOM kde absolvujete online vzdelávanie
  8. krok - Osvedčenie z Inovačného vzdelávania vám pošleme poštou na vami uvedenú adresu, a vy sa ním preukážete u svojho zamestnávateľa
  9. Spoločnosť Teach-point s.r.o. odporúča zaradiť inovačné aj aktualizačné vzdelávanie do Vášho Osobného plánu profesijného rozvoja. Ak ste si ho vybrali bez plánovania, konzultujte svoj zámer s vedením školy a dajte si RŠ podpísať PRIHLÁŠKU, aby ste predišli nedorozumeniam.
  10. Možnosť absolvovať inovačné vzdelávanie môže každý pedagogický (PZ) a odborný zamestnanec (OZ) individuálne. Nárok na príplatok za profesijný rozvoj nevzniká automaticky, ale schvaľuje ho riaditeľ s ohľadom na to, či je v súlade s plánom profesijného rozvoja PZ alebo OZ.
  11. Zamestnávateľ je zo zákona povinný po predložení OSVEDČENIA zo schváleného inovačného vzdelávania upraviť Vašu výšku hrubej mzdy na základe Vami absolvovaných vzdelávaní – v prípade inovačného vzdelávania o 3, 6, 9 alebo 12% z platovej tarify a pracovnej triedy, do ktorej je zamestnanec zaradený (na základe počtu absolvovaných vzdelávaní).
  12. Príplatok za profesijný rozvoj zamestnávateľ prizná od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec požiadal o priznanie príplatku za profesijný rozvoj. Príplatok za profesijný rozvoj sa určí pevnou sumou zaokrúhlenou na 50 eurocentov nahor.
  13. Výhody z profesijného rozvoja vo výške príplatku 3% - 12% majú sedemročnú platnosť a tá plynie od dátumu, kedy bol tento príplatok uplatnený. V praxi to znamená, že ak momentálne učiteľ čerpá napríklad 3% príplatok a absolvuje 4 programy inovačného vzdelávania získa tak nárok na ďalších 12% príplatku.
  14. Podľa platnej legislatívy je 3% príplatok za jeden program v trvaní minimálne 50 hodín. V prípade, že máte záujem o celých 12% je nevyhnutné absolvovať 4 programy. Všetky naše inovačné programy spĺňajú tieto podmienky.
  15. V praxi to funguje tak, že prihlášku na inovačné vzdelávanie potvrdí riaditeľ/ka školy a na základe toho zahrnie do rozpočtu tento plánovaný príplatok, pričom takýto rozpočet predloží zriaďovateľovi (obec, mesto alebo kraj).
  16. Platbu za inovačné vzdelávanie si hradí učiteľ sám. V prípade refundácie cez Plán obnovy si pozrite informácie v časti „Najčastejšie otázky a odpovede“, kde máte presne uvedený postup.
  17. Príplatok za profesijný rozvoj nie je viazaný na pracovnú pozíciu.

Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.

V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)

Hodnotenie programu

Recenzie

Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.

Pridajte prvú recenziu pre “Zážitkové techniky na podporu rovesníckych vzťahov (December)”

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

cartcrossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram