teach point logo
0
0,00  0 položiek

Žiadne produkty v košíku.

Prihláška na Inovačné vzdelávanie / Žiadosť o priznanie príplatku za profesijný rozvoj
STIAHNÚŤ
author janka skodova lektorka teach point
Janka Škodová

Podpora sociálnej zručnosti s využitím prvkov arteterapie

Original price was: 74,00 €.Current price is: 69,00 €.

Dostupné čoskoro

  • Inovačné vzdelávanie
  • Získate osvedčenie
  • Online webinár / dištančný program

zoom app logo

Termín: Vypredané!

Lektorka: Mgr. Janka Škodová

Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)

Cieľová skupina: učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg

Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia

Tematické celky obsahu vzdelávania:

  1. Arteterapia – pojem, história, metodológia
  2. Arteterapia – ciele, formy a rozmanité využitie
  3. Úzke prepojenie špeciálnej pedagogiky a arteterapie
  4. Budovanie sociálnych zručností umeleckým sebavyjadrením
  5. Kreatívne tvorenie s deťmi a dospievajúcimi
  6. Praktické cvičenia s prvkami arteterapie na podporu sebahodnoty a sebaúcty
  7. Expresívne vyjadrenie pri budovaní zdravej osobnosti
  8. Sebapoznanie, sebaprijatie, budovanie zdravých vzťahov a skupinová spolupráca

Súčasťou vzdelávania sú praktické ukážky rôznych cvičení. Samotná účasť na vzdelávaní vyžaduje aktivitu účastníka, mať pripravené farbičky a výkresy,  je nutné pripojenie cez PC (nie cez mobilný telefón).  

 

Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci  vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení. Obsahovým zameraním inovačného vzdelávania bude prehĺbenie, rozšírenie a inovácia profesijných kompetencií PZ a OZ v oblasti inkluzívneho a personalizovaného prístupu, v oblasti mäkkých zručností a podpory zdravého psycho-sociálneho vývinu. 

Čiastkové ciele:   Inovovať prístup k duševnému zdraviu v školskom prostredí; Rozvíjať sociálne zručnosti s využitím prvkov a postupov arteterapie; Podporiť proces sebapoznania, sebaprijatia a sebavyjadrenia prostredníctvom kreatívnej tvorby; Rozvíjať schopnosť tvoriť korektné a zdravé vzťahy v rovesníckej skupine; Rozvíjať procesy skupinovej spolupráce a vzájomného rešpektu; Podporiť zdravý psychosociálny vývin dieťaťa/žiaka; Implementovať inovatívne metódy do výchovno-vzdelávacieho procesu v súlade s princípmi inkluzívneho a personalizovaného prístupu;  Prostredníctvom sebapoznania rozvíjať rezilienciu dieťaťa/žiaka; Podporiť preventívne a intervenčné postupy predchádzania sociálno-patologických javov v školských a výchovných zariadeniach

 

Získané profesijné kompetencie: Absolvent programu nadobudne vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového rozvoja psychickej odolnosti tak, že bude vedieť:   Identifikovať vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa/žiaka so zameraním na osobitosti príslušného vekového obdobia v kontexte meniacich sa podmienok a potrieb; Reflektovať aktuálne individuálne potreby dieťaťa/žiaka; Poznať teoretické východiská pedagogickej diagnostiky; Identifikovať psychologické a sociálne faktory učenia sa jednotlivca a skupiny; Poznať biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu dieťaťa/žiaka; Identifikovať sociokultúrny kontext vývinu dieťaťa; Reflektovať psychologické procesy prítomné v procese kreatívnej tvorby; Inovovať metódy a nástroje na lepšiu kooperáciu s dieťaťom/žiakom; Poznať problematiku multikulturality vo vzťahu k žiakovi; Akceptovať diverzitu žiakov v sociokultúrnom kontexte; Poznať metódy a nástroje identifikácie sociokultúrneho prostredia žiaka a jeho vplyv na vývin, výchovu a vzdelávanie žiaka; Inovovať metódy a nástroje potrebné na lepšie poznanie žiaka vo výchovno-vzdelávacom procese; Poznať a aplikovať metódy personalizovaného prístupu; Interpretovať výsledky pedagogickej diagnostiky a vyvodiť závery na optimalizáciu výchovných a vyučovacích stratégií.

Podmienky pre zaradenie:
Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a platbou najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Prihlášku je potrebné poslať elektronicky a odporúča sa priložiť podpísanú verziu k získanému osvedčeniu.

Spôsob ukončenia:
Inovačné vzdelávanie sa ukončuje záverečnou online prezentáciou pred trojčlennou komisiou. Po úspešnej prezentácii záverečného výstupu poskytovateľ vydá osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.

ANOTÁCIA :

„ Pre úspešné  zaradenie sa človeka do spoločenského života je potrebné, aby bol schopný nadväzovať medziľudské vzťahy, vedel spolupracovať v skupine,  bol otvorený k spoločnému riešeniu problémov, vedel akceptovať názory a perspektívy  iných ľudí. Základom týchto schopností je zdravé sebavedomie a sebaúcta, ktoré sa formujú už od ranného detstva...“

Vzdelávací program je zameraný na  oboznámenie sa s arteterapiou  ako pomáhajúcou terapeutickou metódou a na možnosti využitia prvkov arteterapie pri kreatívnom tvorení s deťmi a dospievajúcimi od päť do sedemnásť rokov, ktorí prežili alebo prežívajú ťažké životné obdobie, krízu, či traumu. Práve v tomto vývinovom období sa u detí rozvíja  osobnosť a sociálne zručnosti, na čo má nepochybne veľký vplyv prostredie, v ktorom žijú a ľudia (učitelia, vychovávatelia, rodičia) s ktorými sa dennodenne stretávajú. Vo vývinovej etape puberty, kedy sa  ocitajú v ťažkom medziobdobí a neradi prijímajú rady, najmä od dospelých, im práve prostredníctvom expresie svojich pocitov cez arteterapeutické prvky  môžeme  sprostredkovať dobrý pocit, čo má niekedy väčšiu hodnotu ako konverzácia a môže byť nástroj na opätovné nadobudnutie vzájomnej dôvery.  Hovoriť budeme o význame a zmysle budovania samostatnosti, vlastnej identity a autonómie u detí a mladistvých, expresii prostredníctvom ktorej môže sebavyjadrenie pomôcť pri budovaní zdravej osobnosti.  A tiež o tom, prečo je pre deti a mladých dospievajúcich dôležité vyjadriť svoje pocity a emócie a ako im s tým môžeme pomôcť, keď to nevedia docieliť verbálnym spôsobom. Aby sa z dieťaťa stal samostatný jedinec, ktorý sa dokáže zaradiť bez väčších problémov do sociálneho života, mal by mať úctu voči sebe samému, mal by poznať svoju hodnotu, vedieť otvorene komunikovať a vedieť byť zodpovedný sám  za seba a svoje konanie. K tomu by potrebujú získať poznatky o sebe a svojom prežívaní, pocitoch, emóciách. Práve prostredníctvom aplikácie areterapeutických prvkov v rámci výchovného procesu by sme im mohli túto cestu sprostredkovať.

„...lebo už samotný akt maľovania či kreslenia, bez akéhokoľvek terapeutického zásahu, je mocným prostriedkom k sebavyjadreniu, podporujúcim vedomie vlastnej identity a umožňujúcim vyjadriť emócie.“             (Violet Oaklander)

 

 

 

 

  1. krok - Vyberte si z ponúkaných vzdelávaní to, ktoré zodpovedá vašim požiadavkám
  2. krok - Pridajte program do košíka
  3. krok - Vyplňte a odošlite online formulár – daný formulár slúži zároveň ako online prihláška na inovačné vzdelávanie. Tzn., že prihlášku už nie je potrebné fyzicky ani elektronicky zasielať. Je vytvorená z vašej objednávky uvedením vašich údajov. Svojím súhlasom s objednávkou a obchodnými podmienkami prihlášku – online podpíšete.
  4. krok - Obratom obdržíte na email údaje k uskutočneniu platby spolu s PRIHLÁŠKOU na Inovačné vzdelávanie (MS Word .doc). Táto prihláška je len pre vašu osobnú potrebu! Viete si ju stiahnuť, vytlačiť a v prípade potreby odovzdať vedeniu vášho školského zariadenia, kde pracujete a plánujete si uplatniť žiadosť o zvýšenie platu z dôvodu absolvovania inovačného vzdelávania.
  5. krok - Sumu treba uhradiť minimálne do 48 h pred začatím online programu
  6. krok - Po potvrdení platby obdržíte email s prihlasovacím linkom na ZOOM s online programom
  7. krok - V daný termín programu sa prihláste s prihlasovacím linkom na ZOOM kde absolvujete online vzdelávanie
  8. krok - Osvedčenie z Inovačného vzdelávania vám pošleme poštou na vami uvedenú adresu, a vy sa ním preukážete u svojho zamestnávateľa
  9. Spoločnosť Teach-point s.r.o. odporúča zaradiť inovačné aj aktualizačné vzdelávanie do Vášho Osobného plánu profesijného rozvoja. Ak ste si ho vybrali bez plánovania, konzultujte svoj zámer s vedením školy a dajte si RŠ podpísať PRIHLÁŠKU, aby ste predišli nedorozumeniam.
  10. Možnosť absolvovať inovačné vzdelávanie môže každý pedagogický (PZ) a odborný zamestnanec (OZ) individuálne. Nárok na príplatok za profesijný rozvoj nevzniká automaticky, ale schvaľuje ho riaditeľ s ohľadom na to, či je v súlade s plánom profesijného rozvoja PZ alebo OZ.
  11. Zamestnávateľ je zo zákona povinný po predložení OSVEDČENIA zo schváleného inovačného vzdelávania upraviť Vašu výšku hrubej mzdy na základe Vami absolvovaných vzdelávaní – v prípade inovačného vzdelávania o 3, 6, 9 alebo 12% z platovej tarify a pracovnej triedy, do ktorej je zamestnanec zaradený (na základe počtu absolvovaných vzdelávaní).
  12. Príplatok za profesijný rozvoj zamestnávateľ prizná od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec požiadal o priznanie príplatku za profesijný rozvoj. Príplatok za profesijný rozvoj sa určí pevnou sumou zaokrúhlenou na 50 eurocentov nahor.
  13. Výhody z profesijného rozvoja vo výške príplatku 3% - 12% majú sedemročnú platnosť a tá plynie od dátumu, kedy bol tento príplatok uplatnený. V praxi to znamená, že ak momentálne učiteľ čerpá napríklad 3% príplatok a absolvuje 4 programy inovačného vzdelávania získa tak nárok na ďalších 12% príplatku.
  14. Podľa platnej legislatívy je 3% príplatok za jeden program v trvaní minimálne 50 hodín. V prípade, že máte záujem o celých 12% je nevyhnutné absolvovať 4 programy. Všetky naše inovačné programy spĺňajú tieto podmienky.
  15. V praxi to funguje tak, že prihlášku na inovačné vzdelávanie potvrdí riaditeľ/ka školy a na základe toho zahrnie do rozpočtu tento plánovaný príplatok, pričom takýto rozpočet predloží zriaďovateľovi (obec, mesto alebo kraj).
  16. Platbu za inovačné vzdelávanie si hradí učiteľ sám. V prípade refundácie cez Plán obnovy si pozrite informácie v časti „Najčastejšie otázky a odpovede“, kde máte presne uvedený postup.
  17. Príplatok za profesijný rozvoj nie je viazaný na pracovnú pozíciu.

Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.

V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)

Hodnotenie programu

Recenzie

Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.

Pridajte prvú recenziu pre “Podpora sociálnej zručnosti s využitím prvkov arteterapie”

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

cartcrossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram