Original price was: 74,00 €.69,00 €Current price is: 69,00 €.
Termín: Vypredané!
Lektorka: Mgr. Janka Škodová
Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)
Cieľová skupina: učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg
Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia
Tematické celky obsahu vzdelávania:
Súčasťou vzdelávania sú praktické ukážky rôznych cvičení. Samotná účasť na vzdelávaní vyžaduje aktivitu účastníka, mať pripravené farbičky a výkresy, je nutné pripojenie cez PC (nie cez mobilný telefón).
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení. Obsahovým zameraním inovačného vzdelávania bude prehĺbenie, rozšírenie a inovácia profesijných kompetencií PZ a OZ v oblasti inkluzívneho a personalizovaného prístupu, v oblasti mäkkých zručností a podpory zdravého psycho-sociálneho vývinu.
Čiastkové ciele: Inovovať prístup k duševnému zdraviu v školskom prostredí; Rozvíjať sociálne zručnosti s využitím prvkov a postupov arteterapie; Podporiť proces sebapoznania, sebaprijatia a sebavyjadrenia prostredníctvom kreatívnej tvorby; Rozvíjať schopnosť tvoriť korektné a zdravé vzťahy v rovesníckej skupine; Rozvíjať procesy skupinovej spolupráce a vzájomného rešpektu; Podporiť zdravý psychosociálny vývin dieťaťa/žiaka; Implementovať inovatívne metódy do výchovno-vzdelávacieho procesu v súlade s princípmi inkluzívneho a personalizovaného prístupu; Prostredníctvom sebapoznania rozvíjať rezilienciu dieťaťa/žiaka; Podporiť preventívne a intervenčné postupy predchádzania sociálno-patologických javov v školských a výchovných zariadeniach
Získané profesijné kompetencie: Absolvent programu nadobudne vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového rozvoja psychickej odolnosti tak, že bude vedieť: Identifikovať vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa/žiaka so zameraním na osobitosti príslušného vekového obdobia v kontexte meniacich sa podmienok a potrieb; Reflektovať aktuálne individuálne potreby dieťaťa/žiaka; Poznať teoretické východiská pedagogickej diagnostiky; Identifikovať psychologické a sociálne faktory učenia sa jednotlivca a skupiny; Poznať biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu dieťaťa/žiaka; Identifikovať sociokultúrny kontext vývinu dieťaťa; Reflektovať psychologické procesy prítomné v procese kreatívnej tvorby; Inovovať metódy a nástroje na lepšiu kooperáciu s dieťaťom/žiakom; Poznať problematiku multikulturality vo vzťahu k žiakovi; Akceptovať diverzitu žiakov v sociokultúrnom kontexte; Poznať metódy a nástroje identifikácie sociokultúrneho prostredia žiaka a jeho vplyv na vývin, výchovu a vzdelávanie žiaka; Inovovať metódy a nástroje potrebné na lepšie poznanie žiaka vo výchovno-vzdelávacom procese; Poznať a aplikovať metódy personalizovaného prístupu; Interpretovať výsledky pedagogickej diagnostiky a vyvodiť závery na optimalizáciu výchovných a vyučovacích stratégií.
Podmienky pre zaradenie:
Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a platbou najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Prihlášku je potrebné poslať elektronicky a odporúča sa priložiť podpísanú verziu k získanému osvedčeniu.
Spôsob ukončenia:
Inovačné vzdelávanie sa ukončuje záverečnou online prezentáciou pred trojčlennou komisiou. Po úspešnej prezentácii záverečného výstupu poskytovateľ vydá osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ANOTÁCIA :
„ Pre úspešné zaradenie sa človeka do spoločenského života je potrebné, aby bol schopný nadväzovať medziľudské vzťahy, vedel spolupracovať v skupine, bol otvorený k spoločnému riešeniu problémov, vedel akceptovať názory a perspektívy iných ľudí. Základom týchto schopností je zdravé sebavedomie a sebaúcta, ktoré sa formujú už od ranného detstva...“
Vzdelávací program je zameraný na oboznámenie sa s arteterapiou ako pomáhajúcou terapeutickou metódou a na možnosti využitia prvkov arteterapie pri kreatívnom tvorení s deťmi a dospievajúcimi od päť do sedemnásť rokov, ktorí prežili alebo prežívajú ťažké životné obdobie, krízu, či traumu. Práve v tomto vývinovom období sa u detí rozvíja osobnosť a sociálne zručnosti, na čo má nepochybne veľký vplyv prostredie, v ktorom žijú a ľudia (učitelia, vychovávatelia, rodičia) s ktorými sa dennodenne stretávajú. Vo vývinovej etape puberty, kedy sa ocitajú v ťažkom medziobdobí a neradi prijímajú rady, najmä od dospelých, im práve prostredníctvom expresie svojich pocitov cez arteterapeutické prvky môžeme sprostredkovať dobrý pocit, čo má niekedy väčšiu hodnotu ako konverzácia a môže byť nástroj na opätovné nadobudnutie vzájomnej dôvery. Hovoriť budeme o význame a zmysle budovania samostatnosti, vlastnej identity a autonómie u detí a mladistvých, expresii prostredníctvom ktorej môže sebavyjadrenie pomôcť pri budovaní zdravej osobnosti. A tiež o tom, prečo je pre deti a mladých dospievajúcich dôležité vyjadriť svoje pocity a emócie a ako im s tým môžeme pomôcť, keď to nevedia docieliť verbálnym spôsobom. Aby sa z dieťaťa stal samostatný jedinec, ktorý sa dokáže zaradiť bez väčších problémov do sociálneho života, mal by mať úctu voči sebe samému, mal by poznať svoju hodnotu, vedieť otvorene komunikovať a vedieť byť zodpovedný sám za seba a svoje konanie. K tomu by potrebujú získať poznatky o sebe a svojom prežívaní, pocitoch, emóciách. Práve prostredníctvom aplikácie areterapeutických prvkov v rámci výchovného procesu by sme im mohli túto cestu sprostredkovať.
„...lebo už samotný akt maľovania či kreslenia, bez akéhokoľvek terapeutického zásahu, je mocným prostriedkom k sebavyjadreniu, podporujúcim vedomie vlastnej identity a umožňujúcim vyjadriť emócie.“ (Violet Oaklander)
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.