teach point logo
0
0,00  0 položiek

Žiadne produkty v košíku.

Prihláška na Inovačné vzdelávanie / Žiadosť o priznanie príplatku za profesijný rozvoj
STIAHNÚŤ
author zita balkova lektorka teach point
Zita Balková
7.7 - 9.7.25

Koučovací prístup v školskom prostredí

(5 recenzií zákazníkov)

74,00 

  • Inovačné vzdelávanie
  • Získate osvedčenie
  • Online webinár / dištančný program
zoom app logo

Termín:

1.modul: 7.7.2025 8:00 - 15:00

2.modul:8.7.2025 8:00 - 15:00

3.modul: 9.7.2025 8:00 - 14:00

Lektorka: Mgr. Zita Balková

Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)

Cieľová skupina: učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy,
vychovávateľ ŠI, pedagogický asistent na II.st.ZŠ/na SŠ, školský špeciálny pedagóg,
psychológ a školský psychológ, terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg,
liečebný pedagóg, sociálny pedagóg

Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia

Tematické celky obsahu vzdelávania:

  1. Koučing - jeho história a etické princípy
  2. Koučing vs. koučingový prístup vo výchove a vzdelávaní
  3. Radím, mentorujem alebo koučujem
  4. Koučingový prístup  v rozhovore so žiakom, s rodičom, s kolegom
  5. Koučingový prístup  ako nástroj na zlepšenie vzťahov
  6. Sebakoučing ako rozvojový nástroj pedagóga

Či už chceme pomôcť našim deťom pri formovaní ich vlastnej osobnosti a žití šťastného života ako rodičia alebo ako pedagógovia, určite sa zhodneme, že direktívne metódy alebo naše prevzatie zodpovednosti za riešenie situácií im nie sú vždy nápomocné.  Samozrejme, občas sú nevyhnutné aj takéto postupy. Koučing ako rozvojový nástroj je už pomerne známy vo firemnom prostredí a do našich škôl sa dostáva zatiaľ len opatrne vďaka prvým priekopníkom. A keďže ide o nástroj, ktorý pomáhať objavovať a rozvíjať potenciál človeka, jeho základy by mali byť povinnou výbavou každého pedagóga. Koučing má svoje pravidlá a etické princípy, ktorým by mal každý, kto ho chce používať, rozumieť a dodržiavať ich. Ak hovoríme o koučingovom prístupe, hovoríme predovšetkým o kvalite komunikácie, ktorá zvyčajne vplýva na kvalitu dosiahnutých cieľov, ale aj našich vzťahov. Aký je teda rozdiel medzi koučingom a koučingovým prístupom? Ide o dve rôzne formy využívania tejto  techniky rozhovoru, ideálna v organizáciách aj školách je ich kombinácia. V školskom prostredí dokážu pozitívne ovplyvniť hneď niekoľko úrovní vzťahov: *obohatiť vzťah UČITEĽA a ŽIAKA -  okrem mentorskej  a hodnotiteľskej role o rolu kouča sprevádzajúceho na ceste k zapájaniu sa do projektov, úspešným výsledkom, zvyšovaniu sebavedomia...*ujasniť, vniesť viac porozumenia a spríjemniť komunikáciu medzi UČITEĽOM  a RODIČOM *priniesť zmenu v kvalite práce RIADACICH PRACOVNÍKOV a aj celého PEDAGOGICKÉHO KOLEKTÍVU, prispieť k väčšej miere angažovanosti, spokojnosti a skvalitneniu atmosféry v tíme

 

Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci  vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.

Čiastkové ciele: Zlepšiť kumunikačné zručnosti pedagógov; Rozvíjať ich schopnosť klásť otázky a aktívne počúvať; Prehĺbiť schopnosť PZ a OZ vnímať a správne interpretovať potreby detí; Získať schopnosť efektívne riešiť vzťahové, konfliktné a kritické situácie; Rozvíjať svoju emočnú odolnosť v interakcii so žiakom, rodičom, kolegom; Inovovať znalosti a zručnosti  v oblasti sociálno-afektívneho vyučovania; Rozvíjať schopnosť riešiť odborno-metodický problém cez modelové situácie; Implementovať zásady psychohygieny v edukačnom procese; Poznať preventívne a intervenčné postupy predchádzania sociálno-patologických javov v školských a výchovných zariadeniach

 

Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Absolvent po skončení programu inovačného vzdelávania získa vedomosti a zručnosti v oblasti komunikácie, vzájomnej ľudskej interakcie, tvorby podporných a bezpečných vzťahov. Bude vedieť tvoriť štruktúru koučovacieho rozhovoru s ohľadom na etické hodnoty a zásady. Bude poznať metódy, postupy a formy práce so žiakom a kolektívom zamerané na podporu pozitívnej klímy a vzťahov založených na dôvere a bezpečí. Bude poznať konkrétne aktivity podporujúce optimalizáciu vyučovacích stratégií zameraných na pomenovanie, pochopenie a ovládanie emócií prítomných v školskom prostredí. Bude poznať metódy a konkrétne postupy zamerané na budovanie  prirodzenej duševnej rovnováhy žiaka/dieťaťa a podporu svojho duševného zdravia. Bude poznať preventívne a intervenčné postupy predchádzania sociálno-patologických javov v školských a výchovných zariadeniach. Bude vedieť používať sebakoučing ako rozvojový a podporný nástroj.

 

Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov.   (Viac v sekcii „Ako na to“)

 Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania.
Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.

 

 

 

  1. krok - Vyberte si z ponúkaných vzdelávaní to, ktoré zodpovedá vašim požiadavkám
  2. krok - Pridajte program do košíka
  3. krok - Vyplňte a odošlite online formulár – daný formulár slúži zároveň ako online prihláška na inovačné vzdelávanie. Tzn., že prihlášku už nie je potrebné fyzicky ani elektronicky zasielať. Je vytvorená z vašej objednávky uvedením vašich údajov. Svojím súhlasom s objednávkou a obchodnými podmienkami prihlášku – online podpíšete.
  4. krok - Obratom obdržíte na email údaje k uskutočneniu platby spolu s PRIHLÁŠKOU na Inovačné vzdelávanie (MS Word .doc). Táto prihláška je len pre vašu osobnú potrebu! Viete si ju stiahnuť, vytlačiť a v prípade potreby odovzdať vedeniu vášho školského zariadenia, kde pracujete a plánujete si uplatniť žiadosť o zvýšenie platu z dôvodu absolvovania inovačného vzdelávania.
  5. krok - Sumu treba uhradiť minimálne do 48 h pred začatím online programu
  6. krok - Po potvrdení platby obdržíte email s prihlasovacím linkom na ZOOM s online programom
  7. krok - V daný termín programu sa prihláste s prihlasovacím linkom na ZOOM kde absolvujete online vzdelávanie
  8. krok - Osvedčenie z Inovačného vzdelávania vám pošleme poštou na vami uvedenú adresu, a vy sa ním preukážete u svojho zamestnávateľa
  9. Spoločnosť Teach-point s.r.o. odporúča zaradiť inovačné aj aktualizačné vzdelávanie do Vášho Osobného plánu profesijného rozvoja. Ak ste si ho vybrali bez plánovania, konzultujte svoj zámer s vedením školy a dajte si RŠ podpísať PRIHLÁŠKU, aby ste predišli nedorozumeniam.
  10. Možnosť absolvovať inovačné vzdelávanie môže každý pedagogický (PZ) a odborný zamestnanec (OZ) individuálne. Nárok na príplatok za profesijný rozvoj nevzniká automaticky, ale schvaľuje ho riaditeľ s ohľadom na to, či je v súlade s plánom profesijného rozvoja PZ alebo OZ.
  11. Zamestnávateľ je zo zákona povinný po predložení OSVEDČENIA zo schváleného inovačného vzdelávania upraviť Vašu výšku hrubej mzdy na základe Vami absolvovaných vzdelávaní – v prípade inovačného vzdelávania o 3, 6, 9 alebo 12% z platovej tarify a pracovnej triedy, do ktorej je zamestnanec zaradený (na základe počtu absolvovaných vzdelávaní).
  12. Príplatok za profesijný rozvoj zamestnávateľ prizná od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec požiadal o priznanie príplatku za profesijný rozvoj. Príplatok za profesijný rozvoj sa určí pevnou sumou zaokrúhlenou na 50 eurocentov nahor.
  13. Výhody z profesijného rozvoja vo výške príplatku 3% - 12% majú sedemročnú platnosť a tá plynie od dátumu, kedy bol tento príplatok uplatnený. V praxi to znamená, že ak momentálne učiteľ čerpá napríklad 3% príplatok a absolvuje 4 programy inovačného vzdelávania získa tak nárok na ďalších 12% príplatku.
  14. Podľa platnej legislatívy je 3% príplatok za jeden program v trvaní minimálne 50 hodín. V prípade, že máte záujem o celých 12% je nevyhnutné absolvovať 4 programy. Všetky naše inovačné programy spĺňajú tieto podmienky.
  15. V praxi to funguje tak, že prihlášku na inovačné vzdelávanie potvrdí riaditeľ/ka školy a na základe toho zahrnie do rozpočtu tento plánovaný príplatok, pričom takýto rozpočet predloží zriaďovateľovi (obec, mesto alebo kraj).
  16. Platbu za inovačné vzdelávanie si hradí učiteľ sám. V prípade refundácie cez Plán obnovy si pozrite informácie v časti „Najčastejšie otázky a odpovede“, kde máte presne uvedený postup.
  17. Príplatok za profesijný rozvoj nie je viazaný na pracovnú pozíciu.

Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.

V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)

Hodnotenie programu

(5 recenzií zákazníkov)

5 recenzií k Koučovací prístup v školskom prostredí

  1. Avatar photo

    Janka Snopková

    Vzdelávanie bolo na vysokej odbornej úrovni. Pani Taligová je vynikajúca lektorka, ktorá kombinuje hlboké odborné znalosti s vynikajúcimi komunikačnými schopnosťami. Jej prístup je systematický a zároveň veľmi priateľský, čo umožňuje účastníkom ľahko pochopiť aj náročnejšie témy. Obsah bol veľmi dobre štruktúrovaný, plný hodnotných informácií, ktoré sú priamo aplikovateľné v praxi. Odporúčam každému, kto hľadá kvalitné vzdelávanie s praktickým využitím.

  2. Avatar photo

    Adriana Bieliková

    Kurz mi pomohol lepšie porozumieť vlastným emóciám a zlepšiť schopnosť kriticky myslieť. Cítim sa istejšie pri rozhodovaní v každodenných situáciách.

  3. Avatar photo

    Lenka Baranová

    Kurz mi otvoril oči v oblasti sebapoznania a zvládania emócií. Praktické cvičenia mi pomohli rozvíjať schopnosť analyzovať situácie bez predsudkov.

  4. Avatar photo

    Silvia Poláková

    Kurz bol veľmi obohacujúci. Naučila som sa, ako efektívne pracovať so svojimi emóciami a zároveň si zachovať objektívny pohľad pri rozhodovaní.

  5. Avatar photo

    Radovan

    Odporúčam 😀

Pridať recenziu

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

cartcrossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram