69,00 €
Termín:
1.modul: 20.1.25, 16:00-20:00
2.modul: 22.1.25, 16:00-20:00
3.modul: 29.1.25, 16:00-20:00
4.modul: 7.2.25, 16:00-20:00 (záver)
Lektorka: Mgr. Renáta Taligová
Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)
Cieľová skupina: učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy,
vychovávateľ ŠI, pedagogický asistent na II.st.ZŠ/na SŠ, školský špeciálny pedagóg,
psychológ a školský psychológ, terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg,
liečebný pedagóg, sociálny pedagóg
Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia
Tematické celky obsahu vzdelávania:
Zručnosti kritického myslenia predstavujú základ vzdelania a v dnešnej dobe sú naozaj
prostriedkami prežitia. Rovnako dôležitými životnými zručnosťami sú však aj empatia, súcit,
láskavosť či psychická odolnosť. Ako však naučiť deti kriticky myslieť a nenechať sa strhnúť
emóciami, no zároveň naučiť ich emóciám rozumieť a prijímať ich? Ako rozvíjať
u detí/žiakov komplex myšlienkových operácií, ktoré začínajú informáciou a končia prijatím
vlastného rozhodnutia? A ako z nich zároveň vychovať slušných ľudí?
Počas celého vzdelávacieho programu budete dostávať dištančné úlohy zamerané na aplikáciu
konkrétnych postupov do praxe, na každom module získate podporné materiály, aktivity
a pracovné listy na ďalšiu prácu so žiakmi.
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci
vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a
odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním,
odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných
zamestnancov škôl a školských zariadení.
Čiastkové ciele: Rozvíjať emočnú inteligenciu a adaptačný kvocient žiakov/detí počas edukačného procesu;
Prehĺbiť schopnosť PZ a OZ vnímať a správne interpretovať potreby detí; Zlepšovať psychickú odolnosť
žiakov/detí voči záťaži, stresovým situáciám, ohrozujúcim vplyvom a neustále sa meniacim podmienkam;
Prehĺbiť kompetencie učiteľa v rovine vedenia edukácie zameranej na tvorivé, hodnotiace a kritické myslenie; Integrovať v edukácii myšlienkové
procesy analýzy, overovania, hodnotenie, porovnávania a syntézy informácií; Rozšíriť si metodické portfólio
a aplikačnú zručnosť pri výbere vhodných metód a foriem práce vedúcich k samostatnému mysleniu, vytváraniu
vlastného názoru a schopnosti rozhodovať sa; Obohatiť kompetencie o spôsobilosť navrhnúť korekcie na
skvalitnenie edukačného procesu; Zdokonaliť sa vo formulovaní dlhodobých a krátkodobých cieľov v oblasti
socialiácie a kritického myslenia žiaka/dieťaťa.
Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Absolvent po skončení programu
inovačného vzdelávania získa vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového rozvoja psychickej odolnosti
a emočnej imunity v edukačnom procese. Bude poznať biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu
detí a mládeže, ako aj metodologické východiská poznávania žiakov, školskej triedy. Bude vedieť inovovať
metódy a nástroje potrebné na vedenia edukácie zameranej na tvorivé, hodnotiace a kritické myslenie. Bude
v edukácii pravidelne integrovať myšlienkové procesy analýzy, overovania, hodnotenie, porovnávania a syntézy
informácií. Rozšíri si metodické portfólio a aplikačnú zručnosť pri výbere vhodných metód a foriem práce
vedúcich k samostatnému mysleniu, vytváraniu vlastného názoru a schopnosti rozhodovať sa. Bude poznať
metódy a konkrétne postupy zamerané na budovanie korektných rovesníckych vzťahov v školskej triede.
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje
vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku
nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú
prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a
odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019
Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny
orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania. Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.