teach point logo
0
0,00  0 položiek

Žiadne produkty v košíku.

Prihláška na Inovačné vzdelávanie pre zamestnávateľa
STIAHNÚŤ
Teach Point Monika Ferencikova lektorka pre programy firemne vzdelavanie
Monika Ferenčíková
12.11.-22.11.24

Podpora duševného zdravia prostredníctvom skupinových zážitkov

69,00 

  • Inovačné vzdelávanie
  • Získate osvedčenie
  • Online / dištančný program
Ďalšie informácie
Viac o tomto programe
Ako na to

zoom app logo

Termín:

  1. modul: 12.11.24, 16:00 -20:00
  2. modul: 13.11.24, 16:00-20:00
  3. modul: 15.11.24, 16:00 -20:00
  4. modul: 22.11.24, 16:00 -20:00 (záver)

Lektorka: Monika Ferenčíková

Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)

Cieľová skupina: učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg

Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia

Tematické celky obsahu vzdelávania:

  1. Duševné zdravie a bezpečnosť v školách – pojem, možnosti prevencie rizikového správania sa
    žiakov v školách a školských zariadeniach, vytvorenie a uplatnenie podmienok na vytváranie
    pozitívnej klímy v triede, skupine žiakov/detí.
  2. Prejavy rizikového správania a porúch správania u žiakov – pojem, metodológia
  3. Prevencia rizikového správania u žiakov/detí – pojem, metodológia, osobnosť žiaka, osobnosť
    učiteľa, konkrétne aktivity
  4. Význam skupinovej práce so žiakmi/deťmi- metódy skupinovej práce, práca so skupinou,
    konkrétne aktivity
  5. Duševná odolnosť – pojem, metodológia, duševná odolnosť učiteľa, žiaka.
  6. Aktivity zamerané na podporu jednotlivca a skupiny s cieľom eliminácie prejavov rizikového
    správania sa žiakov / detí.

Duševné zdravie a bezpečnosť v školách sú v súčasnosti prioritami každej školy a samozrejme aj celej našej spoločnosti. Každý pedagóg sa snaží hľadať možnosti prevencie rizikového správania sa žiakov prostredníctvom uplatňovania podmienok na vytváranie pozitívnej klímy v triede či skupine žiakov/detí. Všetci si uvedomujeme, že pre zabezpečenie podpory duševného zdravia detí a mládeže nestačí reagovať na vzniknuté kritické situácie, ale je nevyhnutné zamerať sa na prevenciu prejavov rizikového správania a porúch správania u žiakov. Skvelým nástrojom na prirodzený rozvoj ich sociálnych, emocionálnych a osobnostných kompetencií je práve skupinová práca so žiakmi/deťmi. Tento vzdelávací program vás cez obsah jednotlivých modulov zoznámi s konkrétnymi aktivitami zameranými na podporu jednotlivca a skupiny s cieľom eliminácie prejavov rizikového správania sa.

Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.

Čiastkové ciele: Prostredníctvom aktivít sa zamerať na podporu zvýšenia bezpečnosti a ochranu zdravia v školách; Ochrana fyzického a duševného zdravia žiakov; Budovanie pozitívneho vzťahu k sebe samému; Skvalitňovanie psychosociálnej klímy v školách; Podpora zdravého životného štýlu a prevencia rizikového správania u žiakov; Budovanie vzťahov a pozitívnej triednej klímy prostredníctvom skupinových zážitkov; Podpora vzťahu učiteľ a žiak; Identifikovať žiaka, ktorého aktuálne emočné ladenie a prežívanie môže viesť k rizikovému správaniu; Prehlbovať poznatky v oblasti sociálno- afektívneho prežívania.

Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Absolvent po skončení programu inovačného vzdelávania bude vedieť prehĺbiť svoje poznatky o charakteristických prvkoch správania sa detí v adolescentnom veku, poznať možné príčiny prejavov rizikového správania sa danej vekovej kategórie. Identifikovať a analyzovať prejavy nežiaduceho alebo rizikového správania sa jednotlivca, či skupiny. Lepšie sa orientovať v aktuálnej metodike pre podporu zdravia bezpečnosti na školách, poznať obsahové štandardy pre prevenciu rizikového správania. Prostredníctvom vlastnej pedagogickej diagnostiky/skríningu lepšie identifikovať a odhaľovať prejavy úzkostného správania sa žiakov základných a stredných škôl, detí v detských domovoch, resocializačných zariadeniach a pod. Poznať metodologické hľadiská pre prácu s deťmi rizikovými z hľadiska vývinu, či vplyvom prostredia. Prostredníctvom zážitkových aktivít podporovať a budovať pozitívnu triednu klímu, vhodné interakcie žiakov / detí pri skupinových prácach, aktívne rozvíjanie emočnej inteligencie žiakov/ detí, aktívne implementovanie inkluzívnych prístupov a systému podporných opatrení do edukácie, tvorba proinkluzívneho prostredia a bezpečnej klímy v triedach. V situáciách kedy učiteľ/ vychovávateľ identifikuje prvky rizikového správania u jednotlivca, či skupiny aktívne spolupracovať so ŠPT, odbornými zamestnancami školy, či školského zariadenia. Aktívne zavádzať systém podporných opatrení s cieľom maximálnej podpory každého žiaka vyžadujúceho PO. Poznať základné poradenské inštitúcie poskytujúce informácie, psychologické a sociálne poradenstvo kvalifikovanými pracovníkmi v prípade krízovej intervencie. Zamerať sa na efektívne využívanie triednických hodín, či ranných kruhov a ich integráciu do pravidelnej systematickej práce s cieľom podpory duševného zdravia žiakov, elimináciu rizikového správania a podporu interakcie učiteľ- žiak.

Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)

Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania. Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.

  1. krok - Vyberte si z ponúkaných vzdelávaní to, ktoré zodpovedá vašim požiadavkám
  2. krok - Pridajte program do košíka
  3. krok - Vyplňte a odošlite online formulár
  4. krok - Obratom obdržíte na email údaje k uskutočneniu platby spolu s PRIHLÁŠKOU na Inovačné vzdelávanie (MS Word .doc)
  5. krok - PRIHLÁŠKU na Inovačné vzdelávanie bezodkladne vyplňte a odošlite vo formáte MenoPriezvisko.doc  (alebo .JPG/PDF - ktorá alternatíva vám vyhovuje) na náš email prihlasky@teach-point.sk (nie je potrebný podpis riaditeľa ani pečiatka školy - tie sú potrebné na prihláške, ktorú si odložíte pre seba !)
  6. krok - Sumu treba uhradiť minimálne do 48 h pred začatím online programu
  7. krok - Po potvrdení platby obdržíte email s prihlasovacím linkom na ZOOM s online programom
  8. krok - V daný termín programu sa prihláste s prihlasovacím linkom na ZOOM kde absolvujete online vzdelávanie
  9. krok - Po absolvovaní online programu obdržíte na váš email dištančnú úlohu v rozsahu 30 hodín
  10. krok - Osvedčenie z Inovačného vzdelávania vám pošleme poštou na vami uvedenú adresu, a vy sa ním preukážete u svojho zamestnávateľa
  11. Spoločnosť Teach-point s.r.o. odporúča zaradiť inovačné aj aktualizačné vzdelávanie do Vášho Osobného plánu profesijného rozvoja. Ak ste si ho vybrali bez plánovania, konzultujte svoj zámer s vedením školy a dajte si RŠ podpísať PRIHLÁŠKU, aby ste predišli nedorozumeniam.
  12. Možnosť absolvovať inovačné vzdelávanie môže každý pedagogický (PZ) a odborný zamestnanec (OZ) individuálne. Nárok na príplatok za profesijný rozvoj nevzniká automaticky, ale schvaľuje ho riaditeľ s ohľadom na to, či je v súlade s plánom profesijného rozvoja PZ alebo OZ.
  13. Zamestnávateľ je zo zákona povinný po predložení OSVEDČENIA zo schváleného inovačného vzdelávania upraviť Vašu výšku hrubej mzdy na základe Vami absolvovaných vzdelávaní – v prípade inovačného vzdelávania o 3, 6, 9 alebo 12% z platovej tarify a pracovnej triedy, do ktorej je zamestnanec zaradený (na základe počtu absolvovaných vzdelávaní).
  14. Príplatok za profesijný rozvoj zamestnávateľ prizná od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec požiadal o priznanie príplatku za profesijný rozvoj. Príplatok za profesijný rozvoj sa určí pevnou sumou zaokrúhlenou na 50 eurocentov nahor.
  15. Výhody z profesijného rozvoja vo výške príplatku 3% - 12% majú sedemročnú platnosť a tá plynie od dátumu, kedy bol tento príplatok uplatnený. V praxi to znamená, že ak momentálne učiteľ čerpá napríklad 3% príplatok a absolvuje 4 programy inovačného vzdelávania získa tak nárok na ďalších 12% príplatku.
  16. Podľa platnej legislatívy je 3% príplatok za jeden program v trvaní minimálne 50 hodín. V prípade, že máte záujem o celých 12% je nevyhnutné absolvovať 4 programy. Všetky naše inovačné programy spĺňajú tieto podmienky.
  17. V praxi to funguje tak, že prihlášku na inovačné vzdelávanie potvrdí riaditeľ/ka školy a na základe toho zahrnie do rozpočtu tento plánovaný príplatok, pričom takýto rozpočet predloží zriaďovateľovi (obec, mesto alebo kraj).
  18. Platbu za inovačné vzdelávanie si hradí učiteľ sám. V prípade refundácie cez Plán obnovy si pozrite informácie v časti „Najčastejšie otázky a odpovede“, kde máte presne uvedený postup.
  19. Príplatok za profesijný rozvoj nie je viazaný na pracovnú pozíciu.
  20. Atestácia tiež nemá vplyv na príplatok za profesijný rozvoj.
  21. Platnosť príplatku je 7 rokov od jeho uplatnenia.
  22. Ďakujeme - Tešíme sa na online stretnutie s vami

Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.

V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)

cartcrossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram