teach point logo
0
0,00  0 položiek

Žiadne produkty v košíku.

Prihláška na Inovačné vzdelávanie / Žiadosť o priznanie príplatku za profesijný rozvoj
STIAHNÚŤ
teach-point s.r.o. lektori
TP TEAM
24.5 - 31.5.25

Kooperatívne učenie pre rozvoj sociálnych a akademických zručností (Máj)

74,00 

  • Inovačné vzdelávanie
  • Získate osvedčenie
  • Online webinár / dištančný program

zoom app logo

Termín:

1.Modul: 24.5.25 od 8:00

2.Modul: 31.5.25 od 8:00 (spolu 20 hodín online)

Lektorka: Mgr. Viera Tomšová

Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)

Cieľová skupina: učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa  základnej školy, učiteľ strednej školy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ ,terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg, majster odborného výcviku.

Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia

Tematické celky obsahu vzdelávania:

1. Úvod do kooperatívneho učenia 

2. Význam

3. Základné princípy

4. Metódy

5. Plánovanie a implementácia kooperatívnych aktivít

6. Hodnotenie a reflexia kooperatívneho učenia

7. Motivácia a podpora žiakov

„Spoločné učenie, spoločné úspechy"

Obsahom vyučovania by sa  podľa štátneho vzdelávacieho programu mali  stať myšlienkové procesy. Žiaci by sa mali naučiť mnohým zručnostiam, vedieť sa rozhodovať, mať svoj názor, vedieť riešiť problémy, vedieť sa učiť z viacerých zdrojov, vedieť prezentovať svoju prácu, myšlienky. Škola by mala deti pripraviť na tento svet plný kooperatívnych vzťahov. Spoločné učenie rozvíja sociálne a rozumové schopnosti. Mnohé z toho, čo sa človek naučí, je v súčinnosti s druhými. V spolupráci s druhým človek vždy dosiahne viac. Dokázať spolupracovať na spoločnej úlohe, vytvárať prostredie pre spoločné zdieľanie, dokázať potlačiť individualizmus v prospech fungovania celku, to je najdôležitejšie, čo by sa mali deti naučiť nielen v súvislosti so svojou budúcou prácou, zamestnaním, ale aj v súvislosti s formovaním partnerských a rodinných vzťahov

 

Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci  vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.

Čiastkové ciele: Zlepšovať psychickú odolnosť pedagógov voči záťaži, stresovým situáciám, ohrozujúcim vplyvom a neustále sa meniacim podmienkam; Rozvíjať ich rezilienciu, stresovú toleranciu a adaptačný kvocient; Prehĺbiť schopnosť PZ a OZ vnímať a správne interpretovať potreby detí; Získať schopnosť efektívne riešiť vzťahové, konfliktné a kritické situácie; Rozvíjať svoju emočnú odolnosť v interakcii so žiakom, rodičom, kolegom; Inovovať znalosti a zručnosti  v oblasti sociálno-afektívneho vyučovania; Rozvíjať schopnosť riešiť odborno-metodický problém cez modelové situácie; Implementovať zásady psychohygieny v edukačnom procese; Poznať preventívne a intervenčné postupy predchádzania sociálno-patologických javov v školských a výchovných zariadeniach

 

Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Absolvent po skončení programu inovačného vzdelávania získa vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového rozvoja psychickej odolnosti a emočnej imunity v edukačnom procese. Bude vedieť tvoriť osobný stresmenežment dlhodobej pracovnej záťaže a implementovať zásady psychohygieny v edukačnom procese. Bude poznať konkrétne aktivity podporujúce optimalizáciu vyučovacích stratégií zameraných na pomenovanie, pochopenie a ovládanie emócií prítomných v školskom prostredí. Bude poznať metódy a konkrétne postupy zamerané na budovanie  prirodzenej duševnej rovnováhy žiaka/dieťaťa a podporu svojho duševného zdravia. Bude vedieť používať techniky zvyšovania stresovej tolerancie a reziliencie ako ochranu pred syndrómom vyhorenia. Bude poznať preventívne a intervenčné postupy predchádzania sociálno-patologických javov v školských a výchovných zariadeniach.

 

Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov.   (Viac v sekcii „Ako na to“)

 

Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania.
Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.

  1. krok - Vyberte si z ponúkaných vzdelávaní to, ktoré zodpovedá vašim požiadavkám
  2. krok - Pridajte program do košíka
  3. krok - Vyplňte a odošlite online formulár – daný formulár slúži zároveň ako online prihláška na inovačné vzdelávanie. Tzn., že prihlášku už nie je potrebné fyzicky ani elektronicky zasielať. Je vytvorená z vašej objednávky uvedením vašich údajov. Svojím súhlasom s objednávkou a obchodnými podmienkami prihlášku – online podpíšete.
  4. krok - Obratom obdržíte na email údaje k uskutočneniu platby spolu s PRIHLÁŠKOU na Inovačné vzdelávanie (MS Word .doc). Táto prihláška je len pre vašu osobnú potrebu! Viete si ju stiahnuť, vytlačiť a v prípade potreby odovzdať vedeniu vášho školského zariadenia, kde pracujete a plánujete si uplatniť žiadosť o zvýšenie platu z dôvodu absolvovania inovačného vzdelávania.
  5. krok - Sumu treba uhradiť minimálne do 48 h pred začatím online programu
  6. krok - Po potvrdení platby obdržíte email s prihlasovacím linkom na ZOOM s online programom
  7. krok - V daný termín programu sa prihláste s prihlasovacím linkom na ZOOM kde absolvujete online vzdelávanie
  8. krok - Osvedčenie z Inovačného vzdelávania vám pošleme poštou na vami uvedenú adresu, a vy sa ním preukážete u svojho zamestnávateľa
  9. Spoločnosť Teach-point s.r.o. odporúča zaradiť inovačné aj aktualizačné vzdelávanie do Vášho Osobného plánu profesijného rozvoja. Ak ste si ho vybrali bez plánovania, konzultujte svoj zámer s vedením školy a dajte si RŠ podpísať PRIHLÁŠKU, aby ste predišli nedorozumeniam.
  10. Možnosť absolvovať inovačné vzdelávanie môže každý pedagogický (PZ) a odborný zamestnanec (OZ) individuálne. Nárok na príplatok za profesijný rozvoj nevzniká automaticky, ale schvaľuje ho riaditeľ s ohľadom na to, či je v súlade s plánom profesijného rozvoja PZ alebo OZ.
  11. Zamestnávateľ je zo zákona povinný po predložení OSVEDČENIA zo schváleného inovačného vzdelávania upraviť Vašu výšku hrubej mzdy na základe Vami absolvovaných vzdelávaní – v prípade inovačného vzdelávania o 3, 6, 9 alebo 12% z platovej tarify a pracovnej triedy, do ktorej je zamestnanec zaradený (na základe počtu absolvovaných vzdelávaní).
  12. Príplatok za profesijný rozvoj zamestnávateľ prizná od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec požiadal o priznanie príplatku za profesijný rozvoj. Príplatok za profesijný rozvoj sa určí pevnou sumou zaokrúhlenou na 50 eurocentov nahor.
  13. Výhody z profesijného rozvoja vo výške príplatku 3% - 12% majú sedemročnú platnosť a tá plynie od dátumu, kedy bol tento príplatok uplatnený. V praxi to znamená, že ak momentálne učiteľ čerpá napríklad 3% príplatok a absolvuje 4 programy inovačného vzdelávania získa tak nárok na ďalších 12% príplatku.
  14. Podľa platnej legislatívy je 3% príplatok za jeden program v trvaní minimálne 50 hodín. V prípade, že máte záujem o celých 12% je nevyhnutné absolvovať 4 programy. Všetky naše inovačné programy spĺňajú tieto podmienky.
  15. V praxi to funguje tak, že prihlášku na inovačné vzdelávanie potvrdí riaditeľ/ka školy a na základe toho zahrnie do rozpočtu tento plánovaný príplatok, pričom takýto rozpočet predloží zriaďovateľovi (obec, mesto alebo kraj).
  16. Platbu za inovačné vzdelávanie si hradí učiteľ sám. V prípade refundácie cez Plán obnovy si pozrite informácie v časti „Najčastejšie otázky a odpovede“, kde máte presne uvedený postup.
  17. Príplatok za profesijný rozvoj nie je viazaný na pracovnú pozíciu.

Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.

V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)

Hodnotenie programu

Recenzie

Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.

Pridajte prvú recenziu pre “Kooperatívne učenie pre rozvoj sociálnych a akademických zručností (Máj)”

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

cartcrossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram