
Pôvodná cena bola: 84,00 €.79,00 €Aktuálna cena je: 79,00 €.
Aplikácia TEAMS
Termín:
1. Modul: 29.11.25 8:00 - 16:00
2. Modul:6.12.25 8:00-11:00
Lektorka: Mgr. Jana Tichá
Forma vzdelávania: kombinovaná (11 hodín prezenčne online a 39 hodín dištančne)
Cieľová skupina: učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický asistent
Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia
Tematické celky obsahu vzdelávania:
1.Úvod a základné pojmy: rozdiel medzi nevhodným správaním a poruchou správania, význam správneho rozlíšenia pre školskú prax
2.Poruchy správania: Kategórie porúch správania (F91 a príbuzné diagnózy); Typické prejavy v školskom prostredí, rozlišovanie medzi situáciou a diagnózou
3.Kontext správania: Bio-psycho-sociálne faktory; Rizikové a ochranné faktory; Úloha školy, rodiny a rovesníkov
4.Pedagogické stratégie v triede: Preventívne prístupy, reakcie počas hodiny pri eskalácii
5.ndividuálna práca so žiakom: Úloha odborných zamestnancov,
rozhovor so žiakom, tréning alternatívneho správania, relaxačné a sebaregulačné techniky
6.Spolupráca a sieťovanie: Komunikácia s rodičom; Prepojenie na CPPPaP, sociálne a zdravotné služby
Viac o tomto programe
Vzdelávanie je určené pre pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí sa v praxi stretávajú s rôznymi formami problémového správania žiakov. Cieľom je posilniť ich kompetencie pri rozlišovaní medzi nevhodným správaním a dlhodobo pretrvávajúcimi prejavmi správania, ktoré si vyžadujú odborný prístup. Účastníci sa oboznámia s faktormi, ktoré ovplyvňujú správanie detí a mladých ľudí (individuálne, rodinné, školské, sociálne) a naučia sa využívať preventívne aj intervenčné stratégie, ktoré sú prakticky použiteľné priamo v triede i pri individuálnej práci so žiakom.
Program je vedený interaktívne – prostredníctvom diskusií, kazuistík, modelových situácií a rolových hier si účastníci precvičia konkrétne techniky a spôsoby reakcie. Súčasťou vzdelávania je aj zdieľanie dobrej praxe medzi účastníkmi, čo umožní vzájomné obohatenie skúseností a vytvorenie spoločného „zásobníka reakcií“. Tento materiál, spolu s metodickými odporúčaniami, bude pre účastníkov praktickou pomôckou do ich každodennej práce v školskom prostredí.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.
Čiastkové ciele: Poznať a rozlišovať rozdiel medzi nevhodným správaním a diagnostikovanou poruchou správania; Oboznámiť sa s kategóriami porúch správania podľa MKCH a ich typickými prejavmi v školskom prostredí; Porozumieť faktorom, ktoré ovplyvňujú správanie žiakov (bio-psycho-sociálny model, rizikové a ochranné faktory); Získať a precvičiť pedagogické stratégie použiteľné priamo na hodine – preventívne aj intervenčné; Osvojiť si možnosti individuálnej práce so žiakom (rozhovor, tréning alternatívnych reakcií, podpora sebaregulácie); Rozvíjať schopnosť efektívnej spolupráce s rodičmi a odbornými inštitúciami pri riešení porúch správania; Vytvoriť si vlastný zásobník reakcií a získať metodickú príručku ako praktickú oporu pre prácu v škole.
Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania:
Absolvent po skončení programu inovačného vzdelávania bude vedieť: Rozpoznať rozdiel medzi nevhodným správaním a poruchou správania a poznať význam správneho rozlíšenia pre školskú prax; Identifikovať typické prejavy v školskom prostredí, rozlišovanie medzi situáciou a diagnózou; Poznať rôzne pedagogické stratégie a preventívne prístupy, reakcie počas hodiny pri eskalácii ťažkostí v správaní alebo konfliktu; Tvorivo a efektívne využívať vedomosti na identifikovanie individuálnych charakteristík žiaka; Identifikovať sociokultúrny kontext vývinu dieťaťa; Poznať vhodné, overené (odporúčané) metódy (pozorovanie, rozhovor, facilitácia a pod.) na posúdenie kognitívnych, sociálnych, morálnych a charakterových vlastností dieťaťa/žiaka; Aplikovať rôzne prístupy individuálnej práce so žiakom (rozhovor, tréning alternatívnych reakcií, podpora sebaregulácie); Rozvíjať schopnosť efektívnej spolupráce s rodičmi a odbornými inštitúciami pri riešení porúch správania; Vytvoriť si vlastný zásobník reakcií a získať metodickú príručku ako praktickú oporu pre prácu v škole; Rozpoznať osobitosti rodinného života s dieťaťom/žiakom s poruchami správania; Identifikovať špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby na učenie sa, správanie, resp. konanie dieťaťa/žiaka; Aplikovať metódy a postupy zamerané na rozmanitosť a inklúziu v školskom prostredí.
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania. Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.