69,00 €
Všetci si uvedomujeme, že motivácia je nevyhnutnou súčasťou všetkého, čo robíme. Vonkajšia motivácia je založená na túžbe po odmenách, po uznaní „zvonku“. Aj keď sme všetci do určitej miery motivovaní „zvonku“, táto motivácia býva krátkodobá a nestála. Vnútorná motivácia je založená na vnútornej túžbe robiť niečo pre svoje potešenie alebo pre prínos, ktorý nám daná činnosť prináša. Práve vnútorné zdroje motivácie sú pre nás tie dlhotrvajúce. Vychádzajú z ľudskej túžby po vedomostiach či zručnostiach, z posúvania svojich vlastných hraníc, z prežitia potešenia z úspechu, z nájdenia vnútorného šťastia a naplnenia, z radosti naplnenia svojich cieľov v akejkoľvek oblasti nášho života. Preto ak chceme, aby naši žiaci zažívali v živote radosť a naozajstnú spokojnosť, hľadajme a vytvárajme priestor najmä na ich vnútorné zdroje motivácie. Vo výchovno-vzdelávacom procese to uľahčí učiteľovi prácu so žiakom, ale aj žiakovi osvojovanie si nových vedomostí či zručností. Dobrý učiteľ teda musí poznať potreby súčasných detí, špecifiká danej generácie a veľa spôsobov ich motivácie. Na tomto vzdelávaní sa sústredíme na konkrétne postupy a aktivity, ktoré nám umožnia lepšie navnímanie individuálnych a generačných potrieb detí a mladých ľudí, a následne vytváranie podmienok na podporu prirodzenej ich túžby vedieť a poznať.
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení. Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je osvojiť si inovatívne metódy na zvyšovanie motivácie žiakov, prehĺbiť, rozvíjať a inovovať pedagogické zručnosti v oblasti nových prístupov v edukácii.
Čiastkové ciele: Zdokonaliť profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti motivácie žiaka; Prehĺbiť schopnosť vnímať a správne interpretovať potreby generácie alfa; Spoznať a aplikovať inovatívne metódy a formy práce personalizovaným prístupom; Rozvíjať vnútornú motiváciu a adaptačný kvocient počas edukačného procesu; Rozvíjať svoju vnútornú motiváciu v interakcii so žiakom, rodičom, kolegom; Inovovať znalosti a zručnosti v oblasti sociálno-afektívneho vyučovania a inkluzívneho prístupu; Rozvíjať schopnosť riešiť odborno-metodický problém cez modelové situácie; Rozšíriť a inovovať metodické portfólio a aplikačnú zručnosť pri výbere vhodných metód a foriem práce so zameraním na aktivizujúci prístup a zážitkovú pedagogiku.
Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Absolvent po skončení programu inovačného vzdelávania získa vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového vyučovania, personalizovaného prístupu a aktivizujúcich metód. Získa schopnosť vedenia vyučovacieho procesu zameraného na motiváciu žiaka a jeho autoreguláciu v procese učenia sa a rozvoja jeho vôľovej stránky osobnosti so zameraním na rozvoj spoluzodpovednosti za výsledok. Bude vedieť inovovať metódy a nástroje potrebné na lepšie poznanie žiaka vo výchovno-vzdelávacom procese; bude poznať inovatívne metódy a techniky na tvorbu kritérií v procese formatívneho hodnotenia. Bude inovovať svoje znalosti a zručnosti v oblasti sociálno-afektívneho vyučovania a inkluzívneho prístupu. V intenciách personalizovaného snaženia bude vedieť vytvárať kritériá v rámci formatívneho a sumatívneho hodnotenia žiaka a následne tvoriť plán jeho ďalšieho napredovania a rozvoja.
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania. Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Slávka Sitarčíková –
Vzdelávanie „Inovácie v prístupe k vnútornej motivácii žiaka“ bolo pre mňa za celé
štvrťstoročie učiteľského pôsobenia jedným z najprínosnejších, a to po nielen po stránke
profesijnej, ale i osobnostnej. Pani Renátka to čo rozprávala, aj priamo svojím prístupom
k nám, vzdelávajúcim sa, realizovala. Veľká škoda pre žiakov a školský systém, že takýto
človek priamo neučí deti. Pani učiteľka s veľkým „U“. Ďakujem za neskutočnú inšpiráciu
a prajem všetko dobré. Teším sa na ďalšie stretnutia ��Slavka
Alena Belasova –
Veľmi pekne ďakujem za možnosť spoznať Teach-point, ale najmä Vás - dokážete
rozžiariť aj upršaný a máte schopnosť udržať pozornosť počas celej doby Vášho
rozprávania. Už som Vám cez mail písala, že Vami spomenutá myšlienka "Zapáliť
dokáže len ten, kto sám horí" je aj o Vás. Vy rozhodne tým plameňom pre zvýšenie
motivácie ste. Vzdelávanie pod Vašou taktikou zostalo vo mne a veľmi rada si Vás v
budúcnosti vyhľadám opäť a rozhodne Vás budem odporúčať ďalej.
Prajem Vám veľa úspechov vo všetkých oblastiach, ktoré považujete vo svojom
živote za dôležité a ešte raz úprimne ĎAKUJEM! Pre mňa ste absolútny top vo
vzdelávaní...
R. Saganová –
Školenie k danej téme bolo veľmi prínosné. Motivácia k učeniu je kľúčovým prvkom vo vzdelávacom procese žiaka. Ako môžeme podnietiť záujem a nadšenie žiakov pre učenie?
Na túto otázku sme hľadali odpovede počas školenia. Bolo spomenutých mnoho aktivít, ktoré ma zaujali.
Vieme, že každý žiak má svoje osobné záujmy ktoré sú a niekedy nie sú v súlade s učebnými osnovami. Preto je tu učiteľ ako motivátor, ktorý musí zo žiaka a jeho schopností vyťažiť pre jeho dobro, dobro žiaka, čo najviac rozhodujúcim činiteľom. Na rozvoj aktivity žiaka v školskom prostredí by som určite využila tvorivé úlohy, prácu so zdrojmi a dramatizáciu.
V dnešnom uponáhľanom svete sa žiak často cíti osamelý a nepochopený, preto by som v istých situáciách využila metódu s názvom Krabica vďačnosti, Pozitívne odkazy alebo Príbeh o sebe.
Mňa osobne zaujala tiež práca s kartičkami, napríklad pri odhaľovaní osobných hodnôt žiaka. Všetky informácie boli sprostredkované zaujímavo a pútavo.
Metódu - Som jediný v tejto skupine, kto…, by som využila pri výučbe témy – Temperamenty v predmete náuka o spoločnosti.
V súčasnom školstve vidím ako problém veľkú byrokraciu, finančné nedocenenie náročnosti tejto práce a slabý spoločenský status pozície učiteľa v spoločnosti. Motiváciou k práci učiteľa sa ešte stále môže stať práca s mladými ľuďmi a možnosť formovania ich osobností.
Všetky informácie podané počas školenia boli podnetné a otvorili mnohým z nás novú cestu práce pedagóga – riadiaceho činiteľa a zároveň hýbateľa práce v triede, kde ale odhaľovanie súvislostí je tvorivou činnosťou žiaka samotného, nie učivom nadiktovaným vyučujúcim.