teach point logo
0
0,00  0 položiek

Žiadne produkty v košíku.

Prihláška na Inovačné vzdelávanie / Žiadosť o priznanie príplatku za profesijný rozvoj
STIAHNÚŤ
Teach Point Mgr. Renata Taligova lektorka pre programy aktualizacne vzdelavanie
Renáta Taligová

Chránené heslom: Inovácie v prístupe k vnútornej motivácii žiaka 2025

69,00 

  • Inovačné vzdelávanie
  • Získate osvedčenie
  • Online webinár / dištančný program

Obsah je chránený heslom. Pre zobrazenie zadajte vaše heslo:

Všetci si uvedomujeme, že motivácia je nevyhnutnou súčasťou všetkého, čo robíme. Vonkajšia motivácia je založená na túžbe po odmenách, po uznaní „zvonku“.  Aj keď sme všetci do určitej miery motivovaní „zvonku“, táto motivácia býva krátkodobá a nestála. Vnútorná motivácia je založená na vnútornej túžbe robiť niečo pre svoje potešenie alebo pre prínos, ktorý nám daná činnosť prináša. Práve vnútorné zdroje motivácie sú pre nás tie dlhotrvajúce. Vychádzajú z ľudskej túžby po vedomostiach či zručnostiach, z posúvania svojich vlastných hraníc, z prežitia potešenia z úspechu, z nájdenia vnútorného šťastia a naplnenia, z radosti naplnenia svojich cieľov v akejkoľvek oblasti nášho života.  Preto ak chceme, aby naši žiaci zažívali v živote radosť a naozajstnú spokojnosť, hľadajme a vytvárajme priestor najmä na ich vnútorné zdroje motivácie. Vo výchovno-vzdelávacom procese to uľahčí učiteľovi prácu so žiakom, ale aj žiakovi osvojovanie si nových vedomostí či zručností. Dobrý učiteľ teda musí poznať potreby súčasných detí, špecifiká danej generácie a veľa spôsobov ich motivácie. Na tomto vzdelávaní sa sústredíme na konkrétne postupy a aktivity, ktoré nám umožnia lepšie navnímanie individuálnych a generačných potrieb detí a mladých ľudí, a následne vytváranie podmienok na podporu prirodzenej ich túžby vedieť a poznať.

Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení. Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je osvojiť si inovatívne metódy na zvyšovanie motivácie žiakov, prehĺbiť, rozvíjať a inovovať pedagogické zručnosti v oblasti nových prístupov v edukácii.

Čiastkové ciele: Zdokonaliť profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti motivácie žiaka; Prehĺbiť schopnosť vnímať a správne interpretovať potreby generácie alfa; Spoznať a aplikovať inovatívne metódy a formy práce personalizovaným prístupom; Rozvíjať vnútornú motiváciu a adaptačný kvocient počas edukačného procesu; Rozvíjať svoju vnútornú motiváciu v interakcii so žiakom, rodičom, kolegom; Inovovať znalosti a zručnosti v oblasti sociálno-afektívneho vyučovania a inkluzívneho prístupu; Rozvíjať schopnosť riešiť odborno-metodický problém cez modelové situácie; Rozšíriť a inovovať metodické portfólio a aplikačnú zručnosť pri výbere vhodných metód a foriem práce so zameraním na aktivizujúci prístup a zážitkovú pedagogiku.

Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Absolvent po skončení programu inovačného vzdelávania získa vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového vyučovania, personalizovaného prístupu a aktivizujúcich metód. Získa schopnosť vedenia vyučovacieho procesu zameraného na motiváciu žiaka a jeho autoreguláciu v procese učenia sa a rozvoja jeho vôľovej stránky osobnosti so zameraním na rozvoj spoluzodpovednosti za výsledok. Bude vedieť inovovať metódy a nástroje potrebné na lepšie poznanie žiaka vo výchovno-vzdelávacom procese; bude poznať inovatívne metódy a techniky na tvorbu kritérií v procese formatívneho hodnotenia. Bude inovovať svoje znalosti a zručnosti v oblasti sociálno-afektívneho vyučovania a inkluzívneho prístupu. V intenciách personalizovaného snaženia bude vedieť vytvárať kritériá v rámci formatívneho a sumatívneho hodnotenia žiaka a následne tvoriť plán jeho ďalšieho napredovania a rozvoja.

Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)

Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania. Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.

  1. krok - Vyberte si z ponúkaných vzdelávaní to, ktoré zodpovedá vašim požiadavkám
  2. krok - Pridajte program do košíka
  3. krok - Vyplňte a odošlite online formulár
  4. krok - Obratom obdržíte na email údaje k uskutočneniu platby spolu s PRIHLÁŠKOU na Inovačné vzdelávanie (MS Word .doc)
  5. krok - PRIHLÁŠKU na Inovačné vzdelávanie bezodkladne vyplňte a odošlite vo formáte MenoPriezvisko.doc  (alebo .JPG/PDF - ktorá alternatíva vám vyhovuje) na náš email prihlasky@teach-point.sk (nie je potrebný podpis riaditeľa ani pečiatka školy - tie sú potrebné na prihláške, ktorú si odložíte pre seba !)
  6. krok - Sumu treba uhradiť minimálne do 48 h pred začatím online programu
  7. krok - Po potvrdení platby obdržíte email s prihlasovacím linkom na ZOOM s online programom
  8. krok - V daný termín programu sa prihláste s prihlasovacím linkom na ZOOM kde absolvujete online vzdelávanie
  9. krok - Po absolvovaní online programu obdržíte na váš email dištančnú úlohu v rozsahu 30 hodín
  10. krok - Osvedčenie z Inovačného vzdelávania vám pošleme poštou na vami uvedenú adresu, a vy sa ním preukážete u svojho zamestnávateľa
  11. Spoločnosť Teach-point s.r.o. odporúča zaradiť inovačné aj aktualizačné vzdelávanie do Vášho Osobného plánu profesijného rozvoja. Ak ste si ho vybrali bez plánovania, konzultujte svoj zámer s vedením školy a dajte si RŠ podpísať PRIHLÁŠKU, aby ste predišli nedorozumeniam.
  12. Možnosť absolvovať inovačné vzdelávanie môže každý pedagogický (PZ) a odborný zamestnanec (OZ) individuálne. Nárok na príplatok za profesijný rozvoj nevzniká automaticky, ale schvaľuje ho riaditeľ s ohľadom na to, či je v súlade s plánom profesijného rozvoja PZ alebo OZ.
  13. Zamestnávateľ je zo zákona povinný po predložení OSVEDČENIA zo schváleného inovačného vzdelávania upraviť Vašu výšku hrubej mzdy na základe Vami absolvovaných vzdelávaní – v prípade inovačného vzdelávania o 3, 6, 9 alebo 12% z platovej tarify a pracovnej triedy, do ktorej je zamestnanec zaradený (na základe počtu absolvovaných vzdelávaní).
  14. Príplatok za profesijný rozvoj zamestnávateľ prizná od prvého dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec požiadal o priznanie príplatku za profesijný rozvoj. Príplatok za profesijný rozvoj sa určí pevnou sumou zaokrúhlenou na 50 eurocentov nahor.
  15. Výhody z profesijného rozvoja vo výške príplatku 3% - 12% majú sedemročnú platnosť a tá plynie od dátumu, kedy bol tento príplatok uplatnený. V praxi to znamená, že ak momentálne učiteľ čerpá napríklad 3% príplatok a absolvuje 4 programy inovačného vzdelávania získa tak nárok na ďalších 12% príplatku.
  16. Podľa platnej legislatívy je 3% príplatok za jeden program v trvaní minimálne 50 hodín. V prípade, že máte záujem o celých 12% je nevyhnutné absolvovať 4 programy. Všetky naše inovačné programy spĺňajú tieto podmienky.
  17. V praxi to funguje tak, že prihlášku na inovačné vzdelávanie potvrdí riaditeľ/ka školy a na základe toho zahrnie do rozpočtu tento plánovaný príplatok, pričom takýto rozpočet predloží zriaďovateľovi (obec, mesto alebo kraj).
  18. Platbu za inovačné vzdelávanie si hradí učiteľ sám. V prípade refundácie cez Plán obnovy si pozrite informácie v časti „Najčastejšie otázky a odpovede“, kde máte presne uvedený postup.
  19. Príplatok za profesijný rozvoj nie je viazaný na pracovnú pozíciu.
  20. Atestácia tiež nemá vplyv na príplatok za profesijný rozvoj.
  21. Platnosť príplatku je 7 rokov od jeho uplatnenia.
  22. Ďakujeme - Tešíme sa na online stretnutie s vami

Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.

V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)

3 recenzie k Chránené heslom: Inovácie v prístupe k vnútornej motivácii žiaka 2025

  1. Avatar photo

    Slávka Sitarčíková

    Vzdelávanie „Inovácie v prístupe k vnútornej motivácii žiaka“ bolo pre mňa za celé
    štvrťstoročie učiteľského pôsobenia jedným z najprínosnejších, a to po nielen po stránke
    profesijnej, ale i osobnostnej. Pani Renátka to čo rozprávala, aj priamo svojím prístupom
    k nám, vzdelávajúcim sa, realizovala. Veľká škoda pre žiakov a školský systém, že takýto
    človek priamo neučí deti. Pani učiteľka s veľkým „U“. Ďakujem za neskutočnú inšpiráciu
    a prajem všetko dobré. Teším sa na ďalšie stretnutia ��Slavka

  2. Avatar photo

    Alena Belasova

    Veľmi pekne ďakujem za možnosť spoznať Teach-point, ale najmä Vás - dokážete
    rozžiariť aj upršaný a máte schopnosť udržať pozornosť počas celej doby Vášho
    rozprávania. Už som Vám cez mail písala, že Vami spomenutá myšlienka "Zapáliť
    dokáže len ten, kto sám horí" je aj o Vás. Vy rozhodne tým plameňom pre zvýšenie
    motivácie ste. Vzdelávanie pod Vašou taktikou zostalo vo mne a veľmi rada si Vás v
    budúcnosti vyhľadám opäť a rozhodne Vás budem odporúčať ďalej.
    Prajem Vám veľa úspechov vo všetkých oblastiach, ktoré považujete vo svojom
    živote za dôležité a ešte raz úprimne ĎAKUJEM! Pre mňa ste absolútny top vo
    vzdelávaní...

  3. Avatar photo

    R. Saganová

    Školenie k danej téme bolo veľmi prínosné. Motivácia k učeniu je kľúčovým prvkom vo vzdelávacom procese žiaka. Ako môžeme podnietiť záujem a nadšenie žiakov pre učenie?
    Na túto otázku sme hľadali odpovede počas školenia. Bolo spomenutých mnoho aktivít, ktoré ma zaujali.
    Vieme, že každý žiak má svoje osobné záujmy ktoré sú a niekedy nie sú v súlade s učebnými osnovami. Preto je tu učiteľ ako motivátor, ktorý musí zo žiaka a jeho schopností vyťažiť pre jeho dobro, dobro žiaka, čo najviac rozhodujúcim činiteľom. Na rozvoj aktivity žiaka v školskom prostredí by som určite využila tvorivé úlohy, prácu so zdrojmi a dramatizáciu.
    V dnešnom uponáhľanom svete sa žiak často cíti osamelý a nepochopený, preto by som v istých situáciách využila metódu s názvom Krabica vďačnosti, Pozitívne odkazy alebo Príbeh o sebe.
    Mňa osobne zaujala tiež práca s kartičkami, napríklad pri odhaľovaní osobných hodnôt žiaka. Všetky informácie boli sprostredkované zaujímavo a pútavo.
    Metódu - Som jediný v tejto skupine, kto…, by som využila pri výučbe témy – Temperamenty v predmete náuka o spoločnosti.

    V súčasnom školstve vidím ako problém veľkú byrokraciu, finančné nedocenenie náročnosti tejto práce a slabý spoločenský status pozície učiteľa v spoločnosti. Motiváciou k práci učiteľa sa ešte stále môže stať práca s mladými ľuďmi a možnosť formovania ich osobností.

    Všetky informácie podané počas školenia boli podnetné a otvorili mnohým z nás novú cestu práce pedagóga – riadiaceho činiteľa a zároveň hýbateľa práce v triede, kde ale odhaľovanie súvislostí je tvorivou činnosťou žiaka samotného, nie učivom nadiktovaným vyučujúcim.

Pridať recenziu

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

cartcrossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram