69,00 €
Termín:
Lektori: Mgr. Art. Denisa Hložek a Marek Matava LL.D., DPH
Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)
Cieľová skupina: učiteľ základnej umeleckej školy, učiteľ hudobnej výchovy, pedagogický asistent, vychovávateľ
Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia
Tematické celky obsahu vzdelávania:
I. UVEDENIE DETÍ DO HUDOBNEJ PEDAGOGICKEJ PRAXE
1.1 Práca s deťmi na elementárnej úrovni
- prvý kontakt detí s hudbou
- špeciálny prístup k výučbe detí s poruchami /ADHD, autizmus, motorické poruchy/
- individuálny učebný plán
1.2 Diferenciácia pedagogického prístupu na elementárnej a pokročilej úrovni žiaka
- práca so žiakmi na elementárnej úrovni
- práca so žiakmi na pokročilej úrovni
- špecifické rozdiely
II. PRÁCA S TRÉMOU
2.1 Emočná a psychická príprava na verejné vystupovanie
- práca na výrazovej stránke /dynamika, artikulácia, tempo, agogika/
- práca na pamäťovej stránke /automatizácia všetkých zložiek/
- práca s akustikou v danom priestore
- psychická podpora, motivácia, koncentrácia
2.2 Všeobecné zásady pri príprave na koncertné vystúpenie
- absolvovanie tzv. "domácich koncertov", seminárov, prehrávok
- využitie silných stránok žiaka
- sebareflexia, sebahodnotenie
- aktívne budovanie sluchovej predstavy
- psychická príprava pomocou rôznych inovatívnych metód
Tento vzdelávací program sa zameriava na poskytnutie komplexného prístupu k hudobnému vzdelávaniu detí, od prvého kontaktu s hudbou až po prípravu na verejné vystupovanie. Kladie dôraz na personalizovaný prístup, zohľadňuje špeciálne potreby detí s rôznymi poruchami a prináša prvky inkluzívnych postupov. Venuje sa tiež diferencovanému prístupu k žiakom podľa ich schopností a úrovne, čím sa zabezpečí, že výučba bude efektívna a na mieru prispôsobená. Ďalšou oblasťou je práca s trémou, kde sa pedagógovia učia techniky emočnej a psychickej prípravy detí na verejné vystúpenia, rozvoj vyjadrovacích schopností, pamäťových zručností a sebareflexie. Kurz napomáha pedagógom v rozvoji motivačných a podporných stratégií, čo vedie k emocionálnemu dozretiu a vybudovaniu pozitívneho prístupu k hudbe.
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.
Čiastkové ciele: Zlepšovať psychickú odolnosť žiakov/detí voči záťaži, stresovým situáciám, ohrozujúcim vplyvom a neustále sa meniacim podmienkam; Rozvíjať ich emočnú inteligenciu a adaptačný kvocient počas edukačného procesu; Prehĺbiť schopnosť PZ a OZ vnímať a správne interpretovať potreby detí; Získať schopnosť efektívne riešiť vzťahové, konfliktné a kritické situácie; Rozvíjať svoju emočnú odolnosť v interakcii so žiakom, rodičom, kolegom; Inovovať znalosti a zručnosti v oblasti sociálno-afektívneho vyučovania; Rozvíjať schopnosť riešiť odborno-metodický problém cez modelové situácie.
Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Absolvent po skončení programu inovačného vzdelávania získa vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového rozvoja psychickej odolnosti a emočnej imunity v edukačnom procese. Bude poznať biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu detí a mládeže, ako aj metodologické východiská poznávania žiakov, školskej triedy. Bude vedieť inovovať metódy a nástroje potrebné na lepšie poznanie žiaka vo výchovno-vzdelávacom procese; bude vedieť inovovať nástroje pedagogickej diagnostiky a následnej pedagogickej intervencie; bude poznať vhodné metódy (pozorovanie, rozhovor, facilitácia a pod.) na posúdenie vnútorného prežívania žiaka. Bude poznať a aplikovať metódy personalizovaného prístupu. Bude vedieť interpretovať výsledky pedagogickej diagnostiky a vyvodiť závery na optimalizáciu vyučovacích stratégií zameraných na pomenovanie, pochopenie a ovládanie vlastných emócií. Bude poznať metódy a konkrétne postupy zamerané na budovanie prirodzenej duševnej rovnováhy žiaka/dieťaťa.
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania. Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.