12,00 €
Termín: 2.7.2025 8:00 - 11:00
Lektorka: Mgr. Renáta Hovorka Taligová
Forma vzdelávania: online / v prípade kolektívu možné aj prezenčne v školskom zariadení
Cieľová skupina: učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg
Certifikát: aktualizačné vzdelávanie, v súlade s § 57 ods. 4 zákona č. 138/2019 Z.z. (certifikát je dokladom do atestačného portfólia), v prípade kolektívu dokumentácia školy
Obsah vzdelávacieho programu:
Kto si v dnešnej dobe uvedomuje, koľko toho musí zvládnuť jeden učiteľ? Najviac asi samotný učiteľ. Plnú triedu žiakov, komunikáciu s rodičmi, školskú dokumentáciu, mimoškolské aktivity, pracovné vzťahy, svoje vlastné vzdelávanie a náročné tempo každého pracovného dňa naplneného výchovnými a vzdelávacími výzvami spojenými s dozormi a dohliadaním na bezpečnosť zverených detí. Práca učiteľa nie je iba o odovzdávaní informácii a skúšaní. Toto povolanie často zahŕňa niekoľko rolí naraz. Učiteľ musí byť psychológ, motivačný rečník a akýsi náhradný rodič v jednom. Deti si počas tých dlhých rokov v škole prechádzajú rôznymi náročnými obdobiami. To, čo zažívajú doma a vo svojom osobnom živote, sa prejaví aj v škole. Keďže sa učitelia snažia vytvárať si so žiakmi vzťahy, sú to práve oni, komu môže v ťažkej chvíli dieťa dôverovať a od koho očakáva porozumenie. Popri výuke by mal pedagóg rozpoznať a zvládnuť celé spektrum prítomných nálad, pocitov a emócií – a to nie len na strane žiakov, ale aj u seba samotného. Potrebuje byť nie len mimoriadne vnímaví a vedieť primerane reagovať, ale naučiť to aj deti a mladých ľudí. Emočná odolnosť je dôležitá osobnostná stránka pedagóga, ktorá mu má pomôcť zvládať náročné situácie, ktoré ho čakajú. Zaťaženie pedagogických zamestnancov narastá, a preto prinášame vzdelávanie zamerané na spracovanie záťaže a stresu vyplývajúcich z dlhodobého pracovného výkonu či súčasných okolností plných zmien a neistoty. Cieľom je identifikácia spúšťačov, symptómov a následkov pracovnej záťaže so zameraním na budovanie stresovej tolerancie, vnútornej motivácie, korektných medziľudských vzťahov a pozitívneho prístupu. K tomu všetkému sa naučíme využiť svet emócií vo výchovno-vzdelávacom procese, spoznáme možnosti a metodické námety, ako s nimi pracovať na strane žiaka i na strane učiteľa.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Janka Snopková –
Aktualizačné vzdelávanie "Hranice vo výchove – spolupráca školy a rodiny" prináša cenné poznatky o nastavovaní jasných a zdravých hraníc vo výchove detí. Zameriava sa na efektívnu spoluprácu medzi školou a rodinou, čo je kľúčové pre harmonický vývoj dieťaťa. Oceňujem praktické rady, konkrétne príklady a interaktívny prístup, ktorý umožňuje lepšie pochopiť dynamiku medzi pedagógmi a rodičmi. Toto vzdelávanie je skvelou inšpiráciou pre všetkých, ktorí chcú budovať konštruktívne vzťahy v prospech detí.