74,00 €
Termín:
Lektorka: Mgr. Renáta Hovorka Taligová
Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)
Cieľová skupina: učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg
Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia
Obsah vzdelávacieho programu:
V realite dnešných dní plných zmien a rozdielnych názorov je náročné ostať v rovnováhe, nenechať sa strhnúť emóciami iných ľudí a zároveň mať pod kontrolou tie naše. V školskom prostredí sme to práve my – pedagogickí a odborní zamestnanci, ktorí by sme mali správne reagovať v každej situácii. No aj my sme ľudia. Prežívame rôzne pocity, náročné životné obdobia, vzťahové, pracovné či iné výzvy... Aby sme zvládali výzvy každého dňa či dokonca kritické situácie, je nesmierne dôležité pracovať na zvyšovaní svojej reziliencie - psychickej odolnosti, emočnej imunite, na regulácii svojej emocionality a zároveň podporovaní svojej angažovanosti a spokojnosti. Popri výuke by mal pedagóg rozpoznať a zvládnuť celé spektrum prítomných nálad, pocitov a emócií – a to nie len na strane žiakov, ale aj u seba samotného. Potrebuje byť nie len mimoriadne vnímaví a vedieť primerane reagovať, ale naučiť to aj deti a mladých ľudí. Emočná odolnosť je dôležitá osobnostná stránka pedagóga, ktorá mu má pomôcť zvládať náročné situácie, ktoré ho čakajú. Zaťaženie pedagogických zamestnancov narastá, a preto prinášame vzdelávanie zamerané na spracovanie záťaže a stresu vyplývajúcich z dlhodobého pracovného výkonu či súčasných okolností plných zmien a neistoty. Cieľom je podporiť vašu vnútornú rovnováhu a posilniť vašu psychickú odolnosti. K tomu všetkému sa naučíme využiť svet emócií vo výchovno-vzdelávacom procese, spoznáme možnosti a metodické námety, ako s nimi pracovať na strane žiaka i na strane učiteľa.
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.
Čiastkové ciele: Zlepšovať psychickú odolnosť PZ a OZ voči záťaži, stresovým situáciám, ohrozujúcim vplyvom a neustále sa meniacim podmienkam; Rozvíjať ich emočnú inteligenciu a adaptačný kvocient počas edukačného procesu; Prehĺbiť ich schopnosť vnímať a správne interpretovať potreby detí; Získať schopnosť efektívne riešiť vzťahové, konfliktné a kritické situácie; Rozvíjať svoju emočnú odolnosť v interakcii so žiakom, rodičom, kolegom; Inovovať znalosti a zručnosti v oblasti sociálno-afektívneho vyučovania; Rozvíjať schopnosť riešiť odborno-metodický problém cez modelové situácie.
Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Absolvent po skončení programu inovačného vzdelávania získa vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového rozvoja psychickej odolnosti a emočnej imunity v edukačnom procese. Bude poznať biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu detí a mládeže, ako aj metodologické východiská poznávania žiakov, školskej triedy. Bude vedieť inovovať nástroje pedagogickej diagnostiky a následnej pedagogickej intervencie; bude poznať vhodné metódy (pozorovanie, rozhovor, facilitácia a pod.) na posúdenie vnútorného prežívania žiaka. Bude vedieť interpretovať výsledky pedagogickej diagnostiky a vyvodiť závery na optimalizáciu vyučovacích stratégií zameraných na pomenovanie, pochopenie a ovládanie vlastných emócií. Bude poznať metódy a konkrétne postupy zamerané na budovanie svojej prirodzenej duševnej rovnováhy a psychickej imunity.
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania. Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Janka Snopková –
Vzdelávanie bolo na mimoriadne vysokej úrovni. Pani Taligová je vynikajúca odborníčka, ktorá sa vyznačuje hlbokým porozumením témy a vynikajúcimi didaktickými schopnosťami. Jej prístup je profesionálny, no zároveň veľmi ľudský, čo vytvára výnimočnú atmosféru pre učenie. Obsah vzdelávania bol precízne pripravený, teoreticky aj prakticky relevantný a vysoko aplikovateľný v praxi. Celkový dojem bol vynikajúci a určite odporúčam každému, kto sa chce zamerať na kvalitný osobnostný a profesijný rozvoj.
Mgr. Katarína Novotná –
Téma emočnej odolnosti ma oslovila, pretože odhaľuje, aký dôležitý je psychický balans pre učiteľov. Praktické tipy na zvládanie stresu sú pre mňa skutočne prínosné a aplikovateľné v každodennej praxi.
PhDr. Martin Kováč, PhD. –
Oceňujem, ako komplexne bola spracovaná téma emočnej odolnosti. Materiál mi otvoril oči, najmä v tom, ako zvládať emočne vypäté situácie bez toho, aby to negatívne ovplyvnilo moju prácu.
Jana Šimeková –
Tento prístup k emočnej odolnosti je presne to, čo pedagógovia potrebujú. Nie je to len teória, ale ponúka konkrétne stratégie, ktoré som si už vyskúšala a naozaj fungujú.
Lucia Kráľová –
Bola som milo prekvapená, ako hlboko sa venuje téma prevencii zrútenia sa pod tlakom. Niektoré odporúčania som zaviedla do svojho pracovného života a výsledky naozaj cítiť.
Bc. Tomáš Blaha –
Spočiatku som bol skeptický, ale po absolvovaní som zmenil názor. Emočná odolnosť nie je len moderný trend, ale skutočný nástroj, ktorý mi pomohol lepšie zvládať pracovné napätie.
Radovan –
Odporúčam 😀
Milan Stránik –
Práca v školstve je plná výziev, a práve budovanie emočnej odolnosti mi pomohlo zvládať stresové situácie s väčším pokojom. Ďakujem vám za to!