
Pôvodná cena bola: 84,00 €.79,00 €Aktuálna cena je: 79,00 €.
Termín:
Lektorka: Mgr. Janka Škodová
Forma vzdelávania: kombinovaná (12 hodín prezenčne online a 38 hodín dištančne)
Cieľová skupina: učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg
Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia
Tematické celky obsahu vzdelávania:
1. Úvod do problematiky
2. Základy arteterapie a jej význam
3. Prejavy stresu u detí v praxi
5. Praktické arteterapeutické aktivity a ich implementácia do školského prostredia
7. Sebapodpora pedagóga
Súčasťou vzdelávania sú praktické ukážky rôznych cvičení, ktoré na vzdelávaní sami zažijete, preto samotná účasť na vzdelávaní vyžaduje Vašu aktivitu. Je potrebné mať zapnutú kameru. Na aktivity si prosím pripravte farbičky a výkresy alebo kancelársky papier formátu A4. Ak chcete mať na výber viac výtvarných techník a chcete si vzdelávanie naozaj užiť môžete si pripraviť plastelínu, suchý pastel, mastný pastel, vodovky alebo tempery, štetce, vodu v poháriku na namáčanie štetcov, handričku – výber je dobrovoľný.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení. Obsahovým zameraním inovačného vzdelávania bude prehĺbenie, rozšírenie a inovácia profesijných kompetencií PZ a OZ v oblasti inkluzívneho a personalizovaného prístupu, v oblasti mäkkých zručností a podpory zdravého psycho-sociálneho vývinu.
Čiastkové ciele: Inovovať prístup k duševnému zdraviu v školskom prostredí so zameraním na emocionálnu podporu dieťaťa/žiaka; Posilniť kompetencie učiteľov v oblasti prevencie stresu u detí, rozšíriť ich repertoár tvorivých nástrojov a podporiť ich schopnosť vytvárať atmosféru dôvery, bezpečia a radosti z učenia; Rozvíjať emocionálne a sociálne zručnosti dieťaťa/žiaka s využitím prvkov a postupov arteterapie; Podporiť proces sebapoznania, sebaprijatia a sebavyjadrenia prostredníctvom kreatívnej tvorby; Rozvíjať schopnosť tvoriť korektné a zdravé vzťahy v rovesníckej skupine; Rozvíjať procesy skupinovej spolupráce a vzájomného rešpektu; Podporiť zdravý psychosociálny vývin dieťaťa/žiaka; Implementovať inovatívne metódy do výchovno-vzdelávacieho procesu v súlade s princípmi inkluzívneho a personalizovaného prístupu; Podporiť preventívne a intervenčné postupy predchádzania stresu a syndrómu vyhorenia v školských a výchovných zariadeniac.h
Získané profesijné kompetencie: Absolvent programu nadobudne vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového rozvoja psychickej odolnosti tak, že bude vedieť: Identifikovať vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa/žiaka so zameraním na osobitosti príslušného vekového obdobia v kontexte meniacich sa podmienok a potrieb; Reflektovať aktuálne individuálne potreby dieťaťa/žiaka; Poznať teoretické východiská pedagogickej diagnostiky; Identifikovať psychologické a sociálne faktory učenia sa jednotlivca a skupiny; Poznať biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu dieťaťa/žiaka; Identifikovať sociokultúrny kontext vývinu dieťaťa; Reflektovať psychologické procesy prítomné v procese kreatívnej tvorby; Inovovať metódy a nástroje na lepšiu kooperáciu s dieťaťom/žiakom; Poznať problematiku multikulturality vo vzťahu k žiakovi; Akceptovať diverzitu žiakov v sociokultúrnom kontexte; Poznať metódy a nástroje identifikácie sociokultúrneho prostredia žiaka a jeho vplyv na vývin, výchovu a vzdelávanie žiaka; Inovovať metódy a nástroje potrebné na lepšie poznanie žiaka vo výchovno-vzdelávacom procese; Poznať a aplikovať metódy personalizovaného prístupu; Interpretovať výsledky pedagogickej diagnostiky a vyvodiť závery na optimalizáciu výchovných a vyučovacích stratégií.
Podmienky pre zaradenie:
Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a platbou najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Prihlášku je potrebné poslať elektronicky a odporúča sa priložiť podpísanú verziu k získanému osvedčeniu.
Spôsob ukončenia:
Inovačné vzdelávanie sa ukončuje záverečnou online prezentáciou pred trojčlennou komisiou. Po úspešnej prezentácii záverečného výstupu poskytovateľ vydá osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ANOTÁCIA :
„Keď sa deti cítia uvoľnene a slobodne môžu byť samy sebou, učia sa zvládať svoje emócie a stresy omnoho ľahšie.“ (Fred Rogers)
Toto inovačné vzdelávanie je zamerané na podporu pedagógov pri zvládaní aktuálnych výziev, ktoré prináša rastúca miera stresu u detí. Účastníci sa oboznámia so základnými princípmi arteterapie, jej využitím pri prevencii stresu a pri podpore emocionálnej pohody v školskom prostredí. Prostredníctvom tvorivých arteterapeutických aktivít si na vlastnej skúsenosti vyskúšajú, ako môže tvorba uvoľňovať napätie, podporovať sebavyjadrenie a posilňovať pocit bezpečia a spolupatričnosti.
Vzdelávanie ponúka konkrétne metódy a techniky, ktoré je možné jednoducho aplikovať do pedagogickej praxe – či už ako krátke relaxačné cvičenia, tvorivé bloky alebo skupinové projekty. Zároveň kladie dôraz na psychohygienu samotného pedagóga, keďže jeho vnútorná pohoda je kľúčom k vytváraniu bezpečného a podporného prostredia pre deti.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.