69,00 €
Termín:
Lektorka: Mgr. Renáta Taligová
Forma vzdelávania: kombinovaná (20 hodín prezenčne online a 30 hodín dištančne)
Cieľová skupina: učiteľ materskej školy, učiteľ prvého stupňa základnej školy, učiteľ druhého
stupňa základnej školy, učiteľ strednej školy, učiteľ základnej umeleckej školy, majster odbornej výchovy, vychovávateľ, pedagogický asistent, školský špeciálny pedagóg, psychológ a školský psychológ, terénny, špeciálny pedagóg a terénny pedagóg, liečebný pedagóg, sociálny pedagóg.
Osvedčenie: Osvedčenie a pracovný materiál ako doklad do atestačného portfólia
Tematické celky obsahu vzdelávania:
Vyhorenie je pocit vyčerpania alebo uväznenia v práci bez možnosti zmeny či rastu. Vyznačuje sa tiež únavou a pocitom neefektívnosti a čoraz viac koreluje s depresiou. Syndróm vyhorenia je celospoločenský problém, ktorý je ťažký nielen pre ľudí, ktorých postihol, ale má negatívny vplyv aj na organizácie, v tomto prípade školy, školské či výchovné zariadenia. Zaťaženie pedagogických zamestnancov narastá, a preto prinášame vzdelávanie zamerané na spracovanie záťaže a stresu vyplývajúcich z dlhodobého pracovného výkonu či súčasných okolností plných zmien a neistoty. Cieľom je identifikácia spúšťačov, symptómov a následkov pracovnej záťaže so zameraním na budovanie stresovej tolerancie, vnútornej motivácie, korektných medziľudských vzťahov a pozitívneho prístupu. Práve tieto faktory sú nevyhnutnou súčasťou všetkého, čo pedagogický či odborný zamestnanec robí a odzrkadľuje sa na jeho práci. Spoločne sa zameriame na spracovanie záťaže a stresu vyplývajúcich z dlhodobého pracovného výkonu či súčasných okolností plných zmien a neistoty. Spoznáme individuálne zdroje energie a motivácie, techniky uvoľnenia a relaxácie, ako aj dlhodobé stratégie, ktoré sú nevyhnutné pre podporu zmysluplnosti a radosti v práci pedagóga.
Hlavný cieľ: V súlade s § 55 ods. (1) písm. a) z. č. 138/2019 Z. z. a s pokynom ministra č. 39/2017 v rámci vzdelávania prehlbovať, rozšíriť a inovovať kompetencie v oblasti profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov v súlade s § 40 z. č. 138/2019 Z. z. a v súlade so súčasným vedeckým poznaním, odbornými a spoločenskými požiadavkami na výkon pracovnej činnosti pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.
Čiastkové ciele: Zlepšovať psychickú odolnosť pedagógov voči záťaži, stresovým situáciám, ohrozujúcim vplyvom a neustále sa meniacim podmienkam; Rozvíjať ich rezilienciu, stresovú toleranciu a adaptačný kvocient; Prehĺbiť schopnosť PZ a OZ vnímať a správne interpretovať potreby detí; Získať schopnosť efektívne riešiť vzťahové, konfliktné a kritické situácie; Rozvíjať svoju emočnú odolnosť v interakcii so žiakom, rodičom, kolegom; Inovovať znalosti a zručnosti v oblasti sociálno-afektívneho vyučovania; Rozvíjať schopnosť riešiť odborno-metodický problém cez modelové situácie; Implementovať zásady psychohygieny v edukačnom procese; Poznať preventívne a intervenčné postupy predchádzania sociálno-patologických javov v školských a výchovných zariadeniach
Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Absolvent po skončení programu inovačného vzdelávania získa vedomosti a zručnosti v oblasti zážitkového rozvoja psychickej odolnosti a emočnej imunity v edukačnom procese. Bude vedieť tvoriť osobný stresmenežment dlhodobej pracovnej záťaže a implementovať zásady psychohygieny v edukačnom procese. Bude poznať konkrétne aktivity podporujúce optimalizáciu vyučovacích stratégií zameraných na pomenovanie, pochopenie a ovládanie emócií prítomných v školskom prostredí. Bude poznať metódy a konkrétne postupy zamerané na budovanie prirodzenej duševnej rovnováhy žiaka/dieťaťa a podporu svojho duševného zdravia. Bude vedieť používať techniky zvyšovania stresovej tolerancie a reziliencie ako ochranu pred syndrómom vyhorenia. Bude poznať preventívne a intervenčné postupy predchádzania sociálno-patologických javov v školských a výchovných zariadeniach.
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky a uskutočnením platby najmenej 48 hodín pred začatím vzdelávania. Vyplnenú prihlášku nám pošlite elektronicky späť. Vytlačenú a riaditeľom školy, školského či výchovného zariadenia podpísanú prihlášku odporúčame priložiť k získanému osvedčeniu kvôli príplatku za profesijný rozvoj pedagogických a odborných zamestnancov. (Viac v sekcii „Ako na to“)
Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončenie: Inovačné vzdelávanie podľa § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. sa ukončuje záverečnou online prezentáciou online pred trojčlennou komisiou, ktorú vymenoval štatutárny orgán poskytovateľa. Ukončenie vzdelávania prebieha formou osobnej online prezentácie vypracovaného záverečného výstupu, ktorým je súbor vzdelávacích aktivít z individuálne zvoleného tematického okruhu obsahového kurikula konkrétnej vzdelávacej oblasti v kontexte pedagogickej či odbornej činnosti účastníka vzdelávania.
Na základe protokolu o úspešnej prezentácií poskytovateľ vydá pedagogickému či odbornému zamestnancovi osvedčenie o inovačnom vzdelávaní.
ℹ Ak by ste po uskutočnení objednávky nedostali potvrdzovací email, respektíve ak po uskutočnení platby neobdržíte do 48 h prihlasovací link na ZOOM so zakúpeným online programom, tak nás kontaktujte na email teach-point@teach-point.sk alebo telefonicky na +421 911 313 678.
ℹ V prípade, že si objednávate online program v čase kratšom ako 48 h pred jeho začatím, tak nám po uskutočnení platby prosím pošlite potvrdenie o jej zrealizovaní. (Platby za programy je možné zatiaľ realizovať len bankovým prevodom, preto je možné, že v kratšom časovom úseku nestihne prísť vaša platba na náš účet. Na základe dôvery garantujeme našim klientom aj zrealizovanie takýchto objednávok.)
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.